- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

دانشنامه نقش زنان در دفاع مقدس در آذربایجان غربی تدوین شد

Posted By admin On آبان ۲۹, ۱۴۰۱ @ ۸:۴۷ ق.ظ In اخبار ویژه,فرهنگ و هنر | No Comments

آرازآذربایجان،مسوول نشر آثار مشارکت زنان در جنگ بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: برای نخستین بار در استان دانشنامه نقش زنان در این دوران با هدف معرفی فداکاری‌ها و تلاش این قشر در هشت سال جنگ تحمیلی تدوین شده بزودی چاپ می‌شود.
لیلا سپهری با بیان اینکه این دانشنامه در هفت فصل تدوین و مرحله جمع آوری اطلاعات آن تمام شده است، اظهار کرد: نزدیک چهار فصل این کتاب تمام شده و سه فصل دیگر آن در حال اتمام است و سعی بر این است تا پایان سال کتاب به مرحله چاپ برسد.
سپهری افزود: فصل اول این دانشنامه مربوط به جفرافیای استان، فصل دوم مادران شهدا، فصل سوم همسران شهدا، فصل چهارم زنان شهیده، فصل پنجم پشتیبانی و امدادگران، فصل ششم آمار و تحلیل داده‌ها و فصل هفتم نتیجه گیری، پیشنهادات و انتقادات است.
مسوول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اضافه کرد: این دانشنامه به عنوان کناب مرجع و جهت مطالعه و آشنایی با فداکاری و ایثار زنان در دوران دفاع مقدس است.
سپهری یادآور شد: این دانشنامه همچنان برای اضافه کردن افرادی که در دوران دفاع مقدس و پشت جبهه تلاش کرده‌اند، باز خواهد بود زیرا پس از دیدن این کتاب افرادی که فراموش شده و معرفی نشده‌اند با ارایه اسناد و مدارک تاریخی به این دانشنامه اضافه خواهند شد.
وی ادامه داد: سعی کردیم هر سال اسوههای مقاومت و ‌افرادی را که در پشت جبهه کار کردند را پیدا کنیم و این یکی از برنامه‌های ابلاغی است.
سپهری‌ تاکید کرد: در این خصوص چند کتاب از جمله «چهل یاس ماندگار و بغض های شکسته» منتشر و چاپ شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d9%82%d8%af%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.