دانستنیهای پسا مدیریتی!

وحید حاج سعیدی
درست است که پس از انتخابات مجلس قرار نیست مدیران به صورت اتوبوسی یا واگنی جابجا شوند و اصلاً تغییر مدیران جزو وظایف نمایندگان نیست، ولی این هم دلیل نمی شود که شما – بله شما مدیر محترم- همین طور با همان فرمان قبلی مسیر را ادامه بدهید و اصلاً هم به فکر پیاده شدن و برنامه_های آینده تان در زندگی نباشید.
(هر چند برخی از کاندیداهای فعلی به قدری خوش قلب و رئوف هستند که کافی است بعد از پیروزی، مدیران غیر هم سو یک تلفن بزنند و پیروزی را به مشار الیه تبریک بگویند؛ بعد هم عین چهار سال را در همان پست مدیریت کنند و حالش را ببرند!
توضیح مترجم) بالاخره این میز و صندلی_ها جاودانه نیستند و به کسی وفا نکرده اند و هر قدر هم مدیر خوب و دارای تعامل باشید، بالاخره نامه ای به دستتان می رسد که مضمون آن » به آینده خوش آمدید!« است.
البته در زمان گذشته هم این عزل و نصب_ها وجود داشت و قدمت این ماجرا به چند صد سال قبل باز می گردد.
در آن ایام مدیران علی رغم داشتن گرز و سنان و کلاه خود و سایر تجهیزات ایمنی، باز هم مجبور به ترک صحنه بودند که اسناد منظوم آن در شاهنامه هم موجود است:»برفتند با گرزهای گران . . . مدیران یکایک چو شیر ژیان« و یا »چو نیمی گذشت از شب دیریاز . . . مدیران به رفتن گرفتند ساز« و قس علی هذالقیاس… با این وجود از آنجایی که مبنای انتخاب مدیران در کشور ما با سایر بلاد کمی(!) متفاوت است؛ بالتبع عزل مدیران هم با سایر نقاط دنیا تفاوت هایی دارد.
فلذا چند رهنمود فلک فرسا و پیشنهاد مدبرانه به دوستان ارائه می کنیم که رعایت این نکات به همه دوستان مدیر بالقوه و بالفعل توصیه می شود:
الف) داشتن تخصص: ما همه نیک می_دانیم در امر تصدی مدیریت، مورد اعتماد بودن کافی یا داشتن ژن خوب کفایت است(!) ولی جان مادرتان پست هایی را انتخاب کنید که در آن کمی هم تخصص داشته باشید و هر پستی را که به شما بفرما زدند دو دستی نچسبید!
ب) نگه داشتن حرمت کلنگ و قیچی: هر چند جناب محتشم فرموده:» با آن که کَند کلنگ بیخ همه چیز« ولی بالاخره برای اجرای طرح های ماندگار کلنگ زنی هم لازم است. فقط به خاطر داشته باشید در زمان کلنگ زنی یا افتتاح پروژه ها کمی از مختصات فنی و مشخصات ظاهری طرح ها هم سوال کنید تا هر طرحی بی خود و بی جهت کلنگ زنی یا افتتاح نشود.
به عنوان ساخت بیمارستان فوق تخصصی ۸ طبقه در یک کوچه شش متری فقط با فتو شاپ و اتوکَد و این دست نرم افزار ها امکان پذیر است!
پ) ادامه تحصیل: انسان هیچگاه از کسب علم و ادامه تحصیل بی نیاز نخواهد بود و به قولی ز گهواره تا گور مدرک بجوی! اما از آنجا که حادثه خبر نمی کند، بهتر است از همین حالا در یکی از این دانشگاه هایی که به قول آقای احمدی نژاد »دکترای جدی جدی« می دهند، ثبت نام کنید تا در صورت نیاز، ادامه تحصیل را مانع اصلی خدمت رسانی به خلق در این مقطع زمانی اعلام کنید!
البته تصدی پست های مدیریتی نیز بهترین انگیزه و بهانه برای ادامه تحصیل است و توصیه می شود دوستان قدر این ایام طلایی را بدانند!

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = سه