معاون سياسي امنيتي استاندار:

دامن زدن به شایعات باعث ایجاد وحشت و ناامنی در جامعه می شود

دامن زدن به شایعات باعث ایجاد وحشت و ناامنی  در جامعه می شود

گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دامن زدن به شایعات باعث نگرانی¬های بیشتر و ناامنی و وحشت در جامعه می¬شود گفت: مردم باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی و رسانه ملی اخبار صحیح را دریافت نمایند و به برخی شایعات و اخبار نادرست در این رابطه اعتماد نکنند. به گزارش آرازآذربایجان ، علی مصطفوی در دومین جلسه کمیته بیماران خاص استان افزود: کرونا هراسی باعث ایجاد تشویش، استرس و اضطراب در بین مردم می‌شود و وحشت از این بیماری از خود بیماری کشنده‌تر است.
وی ادامه داد: در کشور ما به واسطه فضای مجازی، کرونا هراسی شایع شده که این امر تا حدی خوب و باعث پیشگیری، رعایت مسائل بهداشتی و جدی گرفتن این امر می‌شود.
وی با بیان اینکه در برابر این کروناهراسی در جامعه، همین امر می‌تواند باعث نگرانی‌های بیشتر و ناامنی نیز در جامعه شود اظهار داشت: ضروری بوده دانشگاه علوم پزشکی مراکزی را برای مشاوره روانی در خصوص کرونا و ترس و استرس ناشی از این ویروس در نظر بگیرد.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با تاکید بر اینکه دستورالعملی در خصوص بیماران خاص وجود دارد باید بیش از پیش جدی گرفته شود، گفت: این بیماران سعی کنند بیش از دیگران موارد بهداشتی را رعایت و از تردد در اماکن عمومی به شدت جلوگیری نمایند.
در ادامه این جلسه در خصوص تدابیر لازم برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیر (آنفولانزا و کرونا) به بیماران خاص بحث و تبادل نظر شد.
ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته یعنی آذر و دی‌ سال جاری در بازار غذاهای دریایی شهر »ووهان« واقع در استان »هوبی« چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروختند، نمایان شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور و چندین مورد در برخی کشورها به این بیماری مبتلا شده‌اند.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


یک + 6 =