- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

داس نا آگاهی بر گردن دخترک معصوم تالشی!

Posted By admin On خرداد ۱۲, ۱۳۹۹ @ ۹:۱۸ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

وحید حاج سعیدی

ماجرای قتل وحشیانه دخترک تالشی را همگان شنیده اند و این بار علی رغم میل باطنی و سلیقه گردانندگان رسانه ملی، این خبر زجر آور از تلویزیون ملی مملکت نیز پخش شد!
با وجود ضرورت بررسی ابعاد گسترده این رویداد توسط کارشناسان و اهالی فن از دیدگاه اجتماعی، روانی، جنسیتی، اخلاقی، مذهبی، قضایی، پزشکی، جنایی و … باز هم به سبک و سیاق همیشگی عده ای در صدد کلاه دوختن از این نمد هستند و از شومن و فوتبالیست و قصاب گرفته تا رپر و مدل و مجری آن ور آبی و … در حال تحلیل و اظهار نظر و طراحی پوستر و بنر و … در خصوص ابعاد این ماجرا از دیدگاه خود هستند!
این اظهار نظرات احساسی و تک بعدی بدون آنکه لایه ها و ابعاد مختلف این ماجرا را در بگیرند، نه تنها کمکی به نجات »رومیناهای آینده« نخواهند کرد، بلکه کلاف این دست ماجراها را نیز پیچیده تر خواهد ساخت و تنها به تعداد فالوور های آنانی خواهد افزود که آتش این ماجرا را زودتر، تندتر و بیشتر باد بزنند!
بی هیچ تردید بی توجهی به نقش آموزش در همه ابعاد اجتماعی باعث بروز چنین رویدادهایی در جامعه می شود. آموزشی که بتواند به دختران این دیار آموزه های اخلاقی و خانوادگی را در قالبی فراتر از تعصبات خشک فرهنگی و قومیتی و … آموزش دهد تا آنها بتوانند در حل مسائل احساسی و عاطفی شان، راهکارهایی آسان تر و منطقی تر از فرار بیابند! آموزشی که بتواند به مرد ۳۵ ساله آداب خواستگاری و دوست داشتن و محبت ورزیدن را بیاموزد تا کسی را که در سن سال فرزندش است، مجبور به ترک خانه و خانواده و اطرافیان نکند!
آموزشی که حتی بتواند به پدر سنگدل بیاموزد که بریدن سر فرزند حیوانی ترین و زجر آور ترین مدل قتل است؛ و برای شستن گناه نکرده اش دخترک، دستکم شیوه ی مسالمت آمیز تری برای تنبیه (یا حتی قتل) بیابد تا دختر بی گناهش کمتر زجر بکشد!!!! آموزشی که به سلبریتی ها و افراد مشهور بیاموزد که شهرت دلیلی برای اظهار نظر در باب بی شمار موضوع اجتماعی که هیچ تخصصی در آن ندارند، نیست و برای لایک اندوزی و دیده شدن راه های دیگری را بیایند!
فقر فرهنگی، جهل رسانه ای، تقابل سنت و مدرنیته، استفاده ناقص از تکنو لوژی، مرد سالاری، عدم درک متقابل نسل جدید و قدیم، تعصبات قومی و قبیله ای، خشونت علیه زنان ، جنون آنی ، و … و یا هر اسم و اسم واره دیگری بر این واقعیت هولناک و دهشتانک بنهیم، چیزی جز محصول درخت بی دانشی و نا آگاهی نیست! تنها راه نجات یک قوم آموزش است! فقط آموزش…


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%af%d8%a7%d8%b3-%d9%86%d8%a7-%d8%a2%da%af%d8%a7%d9%87%d9%8a-%d8%a8%d8%b1-%da%af%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d9%85%d8%b9%d8%b5%d9%88%d9%85-%d8%aa%d8%a7%d9%84%d8%b4%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.