کارشناس غذا و دارو:

داروخانه‌ تنها مرجع رسمی عرضه مکمل‌ها است

داروخانه‌ تنها مرجع رسمی عرضه مکمل‌ها است

گروه اقتصادی: کارشناس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو گفت: تنها مرجع و شبکه رسمی و قانونی تهیه، فروش و نحوه استفاده از داروها و مکمل‌ها داروخانه است. به گزارش آراز آذربایجان ،مهندس ناصر غضنفری راد با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی حق فروش مکمل‌ها را ندارند، افزود: تبلیغات سوء و عکس‌های گمراه‌ کننده مرتبط با انواع مکمل‌های غیرمجاز، آسیب پنهان اجتماعی و فرهنگی را به همراه می‌آورد.
به گفته وی، با توجه به افزایش رغبت جوانان و نوجوانان به مصرف انواع مکمل‌های ورزشی و حضور افراد سودجو جهت کسب درآمدهای زیاد توجه به موضوع چگونگی و تأمین انواع مکمل‌ها امری بسیار جدی و مهم به نظر می‌رسد.
وی اظهار کرد: در همین راستا سازمان غذا و دارو و به‌تبع آن معاونت غذا و دارو در جهت انجام وظایف قانونی خود با حضور نمایندگان فدراسیون پزشکی ورزشی استان، ۹ مورد بازرسی‌ مشترک از باشگاه‌های ورزشی سطح شهر ارومیه را در شهریور سال جاری انجام داد.
غضنفری راد ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که مصرف خودسرانه انواع داروها و مکمل‌ها می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری مانند نارسایی کلیوی کبدی، خطر بروز سکته‌ها قلبی و مغزی و حتی مرگ را برای شخص مصرف‌کننده با خود به همراه داشته باشد.
کارشناس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل گفت: سازمان بهداشت جهانی و آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ هشدارهایی را در سطح دنیا با موضوع انجام اقدامات مراقبتی و آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی به جوانان و نوجوانان ارائه نموده تا این قشر از جوامع در دام گرفتاری‌های حاصل از مصرف انواع مکمل‌های غیرمجاز قرار نگیرند و در همین راستا هدف ما آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح است.
وی تاکید کرد: هدف از ورزش، حفظ تندرستی، سلامتی و شادابی است نه اینکه دچار عوارض سوء شویم لذا ما می‌توانیم بااطلاع رسانی صحیح افراد را از عارضه‌های جدی سوءمصرف داروهای نیروزا نجات دهیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 56