خیانت یکی از بدترین راهها برای به دست آوردن نیازها است

خیانت یکی از بدترین راهها برای به دست آوردن نیازها است

گروه خانواده و سلامت:خیانت رفتاری است که برخی ها در زندگی شان آن را تجربه می کنند. اما به راستی علت آن چیست؟ خیانت دلایل زیادی دارد، از کم محلی گرفته تا انتقام و… اگر شما هم دوست دارید که دلایل این رفتار را بدانید، در ادامه مطلب با ما همراه شوید. برخی از افراد به هر دلیلی دوست دارند که از شریک زندگی خود جدا شوند اما بهانه ای برای این کار نمی یابند، به همین دلیل آنها خیانت را انتخاب می کنند چون خیانت برای هیچکس قابل بخشش نیست. در واقع آنها خیانت را به عنوان ابزاری برای دور کردن طرف مقابل شان از خود استفاده می کنند. خیانت یکی از بدترین راهها برای به دست آوردن نیازهایی است که در رابطه فعلی وجود ندارد. به عنوان مثال زمانی که یکی از طرفین توجه لازم را از شریک زندگی اش دریافت نکند، در جای دیگری به دنبال آن می_گردد. در واقع او فرد دیگری را جایگزین شریک زندگی شان می کند تا کمبودهای موجود را احساس نکند. بنابراین اگر همسرتان از شما دور شده و رابطه دیگری را آغاز کرده است، شاید دلیل اش نادیده گرفتن او یا برخی از نیازهای حیاتی اش توسط شما باشد.
برخی ها اعتقاد دارند که دوری دوستی می_آورد، به همین دلیل آنها مدام به بهانه های مختلف از شریک زندگی شان دور می شوند تا عواطف و احساسات او را برانگیزند غافل از این که این کار عواقب خوشایندی را در پی نخواهد داشت. خیانت نیز یکی از روش های غلطی است که برخی ها از آن به عنوان ابزاری برای تحریک احساسات شریک زندگی شان به کار می گیرند. به عقیده آنها: »من به تو ثابت می کنم که از دست دادن من چه دردی دارد، و پس از آن تو چگونه به دنبال من خواهی دوید.« آنها فکر می کنند که پس از این کار، شریک زندگی شان از ترس دوباره این اتفاق، به او نزدیک تر شده و رفتارش را تغییر خواهد داد.
گاه افرادی که از وفاداری طرف مقابل شان اطمینان ندارند، خیانت را به عنوان راهی برای امتحان عشق شان به کار می گیرند. اعتقاد آنها بر این اساس است که »تا طرف مقابل ات را امتحان نکنی، نمی توانی نسبت به وفاداری و عشق اش مطمئن شوی.« به همین دلیل آنها خیانت می کنند تا عکس العمل طرف مقابل شان را ببینند، در حالی که نمی دانند با این کار نه تنها اعتماد بلکه عصبانت او را نیز بر می انگیزند و رابطه آنها به سمت بدتر شدن پیش خواهد رفت. خیانت برای برخی از افراد راهی برای برگرداندن قدرت و به دست گرفتن کنترل امور است. بعضی از افراد طرف مقابل شان را به شدت محدود می کنند گویی که پرنده ای را در قفس اسیر کرده اند. در این شرایط، افراد دست به خیانت می زنند تا ثابت کنند که آنها اسیر نیستند و اختیار امور زندگی خود را دارند. بنابراین محدودیت بیش از حد نیز یکی از دلایل خیانت زوج ها به یکدیگر است.
یکی دیگر از دلایل خیانت، تنبیه کردن طرف مقابل است. در واقع انتقام یکی از شایع ترین راههایی است که زوجین برای جبران رفتار زشت طرف مقابل شان به کار می گیرند. شاید هم راهی برای انتقاد از رفتارهایی چون دروغگویی، پول پرستی، اعتیاد یا بی احترامی باشد.
مقصود از »ازدواج اجباری« پیوند زناشویی رسمی است که در آن رضایت و اراده زوجین یا یکی از آنان نادیده انگاشته شود و برای برقراری این پیوند، از انواع فشارهای جسمی و روانی استفاده گردد. این فشارهای روانی ایجاد هرگونه ابتکار، طراوت و نشاط را در محیط خانه برای این دختران از بین می برد و خانه را برای آنان به زندانی با میله های روانی و نامرئی تبدیل می کند و افسردگی، پرخاشگری و دل سردی از زندگی از دست دادن امید به زندگی، ،اختلالات روحی و عاطفی وخیانت از آثار آن است.
برای این کـه همسرتان به شما خیانت نکند باید در گام اول و در همه چیز، حتی چیزهایی که به نظرتان کوچک و بی اهمیت می رسند، قابل اعتماد باشید. سعی کنید تنها چیزهایی را بپذیرید که توان انجام دادن شان را دارید و هرگز برای خوش کردن دل و شاد کردنش، قولی ندهید که نمی توانید انجام دهید.. شما باید به صورت رودر رو هم با هم وقت بگذرانید از احساساتی که هر روز و هر لحظه دارید برای همسرتان صحبت کنید. اگر برای ساختن یک اعتماد همیشگی جدی هستید، سعی کنید در زمان انتخاب و تصمیم گیری، چیزی را انتخاب کنید که به نفع همسرتان و زندگی مشترک تان هم باشدت.
گرفتاری یا خستگی را بهانه نکنید، هر هفته با هم بیرون بروید، سعی کنید که هر روز با هم غذا بخورید، یک فیلم یا یک برنامه تلویزیونی ببینید . سعی نکنید مدام از همسرتان انتظار داشته باشید. در زندگی مشترک تان موقعیتی برابر با همسرتان برقرار کنید و به او اطمینان دهید که خواسته ها و انتظاراتش به اندازه خواسته های شما اهمیت دارند.اعتقادات مذهبی و باور‌های دینی به انسان کمک می‌کند تا خویشتن‌دار باشد و به همسر خودش وفادار باقی بماند، این باور‌ها راتقویت کنید. آنچه موجب شکست در رابطه می‌شود تفاوت‌های شما نیست بلکه نوع نگاه‌تان به تفاوت‌هاست، پس مراقب خطرساز شدن نگاه‌تان باشید.یکی از بهترین راه‌های دستیابی به صمیمیت و نزدیکی دررابطه زناشویی خلاقیت و جست‌وجوی راه‌های تازه است، پختن یک غذای جدید و متفاوت با کمک موادی که می‌دانید همسرتان از خوردن‌شان لذت می‌برد، تماشای یک فیلم خوب در آخر هفته، خرید و یک تفریح تازه برای خلق چند ساعت متفاوت و وقت گذراندن با هم یا حتی ایجاد تنوع و تغییر در ظاهرتان همه راه‌های به ظاهر ساده اما تاثیرگذاری هستند که کسالت را از زندگی شما دور می‌کنند. محیط خانه را طوری فراهم کنند که تمام نیازهای طرف مقابل در آن محیط قابل ارضا و برطرف شدن باشد.
اغلب علائم خیانت همسر به دقت زیاد نیاز دارد، و لیستی قطعی از این علائم وجود ندارد. اما دانستن آنها برای پیشگیری از خیانت پیش از وقوع مفید می باشد. این علائم می تواند شروع یک خیانت باشد ولی الزاما با دیدن بعضی از این علایم نباید کانون گرم خانواده را دچار آشوب کرد ، توصیه میشود با دیدن چنین حالتی در همسر خود در رفتار خود تجدید نظر کرده و زمینه ی پیشگیری از خیانت همسر خود را فراهم نمائید.
او دیگر علاقه ای به رسیدگی امور خانواده ندارد و تمایلی برای برقراری رابطه با خـانـواده و دوسـتان شما ندارد ، با شما به سردی برخورد کرده و احساسات شما را بی معنی می انگارد و دیگر حرفهای عاشقانه نمی زند.این علامت خیلی هشدار دهنده است.اگر او سرش جای دیگری گرم باشد ، متـوجه تـغییراتـی در انـجام عـادتها و کارهای روزمره اش خواهید شد. اگر همسر شما هیچ توضیحی منطقی برای برنامه جدید خود ندارد، می تواند نشانگر فریب دادن شما باشد.مثلااگر تعداد قرارهای ملاقات کاری او کم است جای نگرانی نیست،اما اگر مدام تکرار می شود، منطقی است که نگران شوید. شتابزدگی وقت و بی وقت خانه را ترک کردن و توضیحات غیر منطقی دادن می تواند از علائم خیانت می_باشند.اگر همسر شما بی موقع، مثلا صبح زود یا آخر شب تماس می گیرد یا در حضور شما پاسخ تلفن را نمی دهدو موبایلش را از خودش دور نمیکند وهنگام زنگ خوردن بسرعت سراغش رفته و به آرامی صحبت می کند ویا تلفنهای مشکوک و مزاحمش زیاد شده است شما حق دارید که مشکوک شوید. البته هراز گاهی افرد تماس تلفنی اشتباه دارند که طبیعی هم است.
اگر وی حتی برای موارد ناچیز هم دروغ می_گوید، می خواهد شما را فریب بدهد. اگر بر سر مسائل غیر مهم دروغ نمی گوید و دروغ گفتن جز ذات و شخصیت او نیست، و یکباره دروغهای بزرگ می گوید، احتمال خیانت وجود دارد.
اگر با همسر خود بیرون می روید و او راحت نیست، اگر قبلا دوستان و همکاران همسرتان با شما گرم بودند، اما یک مرتبه از شما دوری می_کنند، ویا اگر با دوستان و همکاران همسرتان در فعالیت های گروهی شرکت می کرده اید، اما الآن شما را طرد می کنند، شاید سعی دارند از مشکل شما فاصله بگیرند، شاید آنها رازی را می_دانند که از افشای آن می ترسند.
اخیرا او با هر کار شما شروع به مشاجره و شکایت پـرداخـتـه و از هـر بـهـانـه ای بـرای نـزاع و تخریب شخصیت شما استفاده میکند. برای هر موضوع بی اهمیتی شروع به بهانه تراشی و تند خویی می کند.
او دیگر مانند گذشته مهربان و با محبت نیست، زود عصبانی می‌شود، به هر دلیل نزاع به راه می‌اندازد، کمتر صحبت می‌کند، بهانه‌جوئی می‌کند، ایراد می‌گیرد، از حرف‌های عاشقانه‌اش خبری نیست نوع لباس پوشیدن او تغییر کرده جملات جدید بیان می کند، حرکات متفاوت از او سر می زند.در نهایت باید بگوییم که خیانت رفتاری است که جای هیچ بخششی ندارد. دلایل نام برده شده در بالا تنها توجیهی است که افراد برای خیانت_های خود می آورند در حالی که ممکن است مقصر اصلی خود فرد خیانت کار باشد نه هیچ کس دیگر. در هر صورت، اگر شما هم احساس می کنید که همسرتان به شما خیانت می کند، بد نیست در مورد نکات گفته شده بیشتر بیاندیشید.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۵:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


یک + 4 =