سخنگوي شوراي شهر اروميه:

خیابانهای ارومیه با استفاده از تکنولوژی نوین پایدارسازی می‌شود

خیابانهای ارومیه با استفاده از تکنولوژی نوین پایدارسازی می‌شود

گروه خبر:سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: با به‌کارگیری مواد پلیمری به نام تجاری “نیکوفلاک” برخی از خیابان‌های شهر ارومیه تثبیت و پایدارسازی می‌شود. میرعلی محمدی به دست‌آوردهای ماموریت تعدادی از اعضای شورای اسلامی ارومیه به روسیه پرداخت و اظهار داشت: بنا به درخواست یک شرکت سرمایه‌گذار روسی در ارتباط با استفاده از تکنولوژی نوین در راهسازی و خیابان کشی در درون و برون شهرها مقرر شده بود با ماموریت شورای اسلامی شهر تعدادی از اعضای شورا از پروژه‌های در دست اقدام و اجرای استفاده از آن تکنولوژی نوین از کشور روسیه بازدید کنند.
سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: بر اساس این برنامه‌ بازدید از شهرهای مسکو و شبه جزیره جمهوری خودمختار کریمه انجام شد.
محمدی بیان کرد: مطابق این تکنولوژی با استفاده از ماده پلیمری به نام تجاری «نیکوفلاک» که در آن کشور به منظور تثبیت و پایدار سازی زیرسازی جاده‌ها و خیابانها به همراه سیمان استفاده می‌شد از پروژه‌های در دست اجرا و تکمیل یافته بازدید به عمل آمد.
وی افزود: در صورت استفاده از این تکنولوژی باید ماشین‌آلات مهم سیستم اختلاط مصالح زیرسازی به همراه نیکو فلاک و سیمان به ارومیه و یا هر شهر دیگر تهیه شود.
محمدی گفت: روشکار بدین صورت است که ابتدا پس از آماده شدن سطح جاده یا خیابان(پس از پاکسازی از خاک نباتی و هر گونه مواد عالی از سطح سطح جاده) مصالح سنگی زیرسازی با یکدانه بندی مشخص و طراحی شده به ضخامت حدود ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر پخش می‌شود سپس با پخش سیمان و لایه نیکوفلاک روی آن سطح ماشین اختلاط کننده مصالح حرکت کرده و آن دستگاه می‌تواند تا عمق ۵۰ سانتی‌متر مصالح پخش شده و خاک زیرین را به همراه سیمان و نیکوفلاک حفاری، اختلاط و پخش کند.
سخنگوی شورای شهر ارومیه خاطرنشان کرد: البته در این میان لازم است با استفاده از مخزن آب که روی دستگاه تعبیه شده قدری رطوبت برای رسیدن مصالح به رطوبت اپتیمم بدان اضافه شود در نتیجه مصالح پخش شده به صورت نمناک و رطوبی روی سطح قرار می‌گیرد آنگاه با استفاده از گذر غلطک پاچه بزی ارتعاشی آن مصالح متراکم می‌شود سپس با بهره‌گیری از دستگاه گریدر روی سطح صاف شده و در نهایت غلطک فولادی صاف به تعداد مورد نیاز از روی آن سطح گذر کرده و سطح زیرسازی برای انجام عملیات آسفالت (بیندر و توپ کا) فراهم می‌شود.
وی بیان کرد: از مزایای مهم استفاده از این طرح عبارت است از سرعت عمل در اجرا به گونه‌ای که در صورت وجود ماشین‌آلات مورد نیاز به همراه یک دستگاه ماشین اختلاط کننده مصالح، روزانه شش کیلومتر عملیات اجرایی میسر می‌شود که برای خیابانهای پر ترافیک شهری، کمربندیها و حتی جاده‌های برون شهری بسیار حائز اهمیت است، کاهش ضخامت زیرسازی جاده و خیابان و نیز بالا رفتن کیفیت اجرای عملیات زیرسازی که سبب می‌شود ضمن کاهش هزینه‌ها عمر آسفالت رویه اجرا شده در آن سطح بالا رود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، محمدی گفت: بنابراین پیشنهاد شده است در سطح شهر ارومیه طولهایی از خیابانها و کمربندی برونی شهر ارومیه با استفاده از این تکنولوژی عقد قرارداد شده و اجرایی شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


5 × = پنج