- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

خوش بینی رئیس‌جمهور به برجام محقق نشد

Posted By admin On تیر ۸, ۱۳۹۹ @ ۱۰:۴۷ ق.ظ In ارومیه,سیاسی | No Comments

گروه خبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به تصویب ‌قطعنامه ضد‌ایرانی در شورای حکام گفت: ‌ ایران بهترین همکاری را ‌با آژانس دارد. وحید جلال‌زاده ، با اشاره به اینکه حسن‌نیت جمهوری اسلامی ایران از نخستین روزهای مذاکره با گروه ۱+۵ برای جهانیان اثبات شده است افزود: هر چند رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور مکرر در سخنرانی‌هایی که با ملت ایران و همچنین گفتگوهایی که با دیپلمات‌های مذاکره داشتند، همواره بدبینی خود را نسبت به طرف غربی اعلام می‌کردند.
وی افزود: پس از اینکه مذاکرات با آمریکا و اروپا به پایان رسیده و برجام نیز امضا شد، رئیس‌جمهور در نخستین سخنرانی که پس از امضای برجام با ملت ایران داشتند از کلمه »بالمره« به معنی فوری استفاده کردند و منظور وی این بود که پس از برجام، تمامی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به فوریت برداشته شده و برطرف می‌شود.
خوش بینی رئیس‌جمهور به برجام محقق نشد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه این خوش بینی رئیس جمهور به حقیقت نپیوست و تحریم‌های آمریکا و غربی‌ها به فوریت از ملت ایران برداشته نشد.
وی اظهار داشت: اما متاسفانه از این سو، تعهدات جمهوری اسلامی ایران به فوریت اجرا شد و همان موقع نیز تحلیل‌گران سیاسی اعتقاد داشتند که جمهوری اسلامی ایران نیز نباید به صورت فوری این تعهدات را عمل می‌کرد بلکه باید متناسب با رفتار غربی‌ها در انجام تعهداتشان، تعهدات خود را انجام می‌داد.
فرصت دو هفته‌ای دولت پس از خروج آمریکا از برجام برای تعیین تکلیف اروپا جلال‌زاده بیان کرد: اما متاسفانه این اتفاق حادث نشد و سپس با روی کار آمدن ترامپ و خروج از برجام، به طور مجدد روحانی و وزارت امور خارجه اعلام کردند که بیش از دو سه هفته به اروپاییان فرصت نخواهند داد و باید تکلیف خود را با برجام مشخص کنند.
وی با اظهار تاسف از اینکه هم اکنون آن فرصت دو سه هفته‌ای، به سال نزدیک می‌شود تصریح کرد: متاسفانه همچنان شاهد هستیم که اروپایی‌ها به تعهدات جزئی خود نیز عمل نمی‌کنند و در کنار آن، سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس، پیش‌نویس قعطنامه‌ای علیه ایران به شورای حکام آژانس پیشنهاد کرده و متاسفانه این قطع‌نامه مبنی بر اینکه ایران با آژانس همکاری‌های لازم را ندارد به تصویب رسید.
اروپا قطعنامه غیرحرفه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که تمامی قطعنامه‌های سالیان گذشته آژانس مبنی بر این بوده که ایران کمال همکاری را با آژانس دارد و متاسفانه در یک اقدام غیرحرفه‌ای این قطعنامه علیه ایران مبنی بر اجازه ندادن ایران برای بازدید آژانس از دو سایت صادر شد.
وی تاکید کرد: این در حالی است که مستند این ادعای شورای حکام، گزارش‌های نامعتبر رژیم صهیونیستی است و جمهوری اسلامی ایران در اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی قید کرده که اگر آژانس خواهان بازدید از یک نقطه خاصی باشد، باید مستنداتی ارائه کند چون بدون سند، بازدید امکان‌پذیر نیست.
اروپا با حسن‌نیت جمهوری اسلامی ایران جری‌تر شد
جلال‌زاده اظهار داشت: هم اکنون قطع نامه صادر و دولت جمهوری اسلامی متهم به عدم همکاری شده است و این مسئله نشان می‌دهد که اگر حسن‌نیت از حد خود فراتر می‌رود، طرف مقابل جری‌تر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده‌اند که حد این حسن‌نیت باید کجا باشد و باید جایی تمام شود افزود: بنابراین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بررسی تمامی جوانب امر به این نکته رسیدند که باید یک عمل متقابل انجام داده و آن اینکه طرح توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را در صحن مجلس ارائه کنند.
نمایندگان خود را ملزم به صیانت از حقوق مسلم مردم ایران می‌دانند
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی‌شک در صورت تصویب این طرح، دیگر حکومت جمهوری اسلامی، الزامی برای اجرای «داوطلبانه» نخواهد داشت چون نمایندگان نیز خود را ملزم به صیانت از حقوق مسلم مردم ایران می‌دانند و غربی‌ها باید بدانند که ملت ایران از حقوق حقه خود کوتاه نمی‌آیند.
وی گفت: از سوی دیگر ملت ایران فریب زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها را نخورده و کوتاه نخواهد آمد و از دولت نیز این انتظار می‌رود که واکنش‌های متناسب با این طرحی که در اروپا تصویب شده، انجام دهد.
ملت ایران به خاطر حفظ آرمان بزرگتر سختی‌ها را تحمل می‌کنند
جلال‌زاده تصریح کرد: با توجه به طرحی که هم اکنون در کنگره اروپا مطرح است نشان می‌دهد که وزارت خارجه و دولت ایران، به نوعی نماینده ملت ایران بوده و اگر امروز ملت ایران این سختی‌ها را تحمل می‌کنند تنها به خاطر حفظ یک آرمان بزرگتر است.
وی تاکید کرد: متاسفانه فشاری که در اقتصاد و معیشت بر روی مردم وجود دارد فشار بسیاری است و مردم این فشار را تحمل می کنند.
ملت ایران نباید زیر فشار و زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها رود
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌شک ملت ایران نباید زیر فشار و زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها رود و اگر دولت به توانمندی‌های داخلی اتکا کرده و چشم خود را از غربی‌ها ببندد، ظرفیت‌های داخلی ایران خواهد توانست پاسخگوی نیازها باشد و نیازی به غربی‌ها به آن صورتی که دولت اعلام می‌کند نیست.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم،جلال‌زاده اظهار داشت: بنابراین باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کرده تا بتوان با موفقیت، این فشارهای حاصل از تحریم‌های طالمه را رد کرد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%ae%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d9%8a%d9%86%d9%8a-%d8%b1%d8%a6%d9%8a%d8%b3%e2%80%8c%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%ad%d9%82%d9%82-%d9%86%d8%b4%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.