مدير کل هواشناسي آذربايجان غربي:

خودداری کشاورزان از هرس درختان میوه

خودداری کشاورزان از هرس  درختان میوه

گروه خبر: مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی بر لزوم خودداری کشاورزان از هرس درختان میوه بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی کشاورزی در استان تاکید کرد.
فرخ مطلبی فر در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به توصیه های هواشناسی کشاورزی در حوزه باغبانی افزود: خودداری از هرس درختان میوه تا ریزش کامل برگها و سپری شدن سرمای زمستان توسط کشاورزان برای جلوگیری از بروز سرمازدگی و خسارتها ضروری است.
وی تصریح کرد: در حوزه باغبانی در صورت گاورو بودن زمین کشاورزان می توانند نسبت به کاشت نهال و احداث باغ اقدام کنند.
مطلبی‌فر اظهار داشت: در حوزه زراعت کشاورزی نیز به چغندرکاران آذربایجان غربی توصیه می شود محصولات خود را به کارخانجات قند تحویل دهند.
مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از پوشش مناسب برای جلوگیری از یخ زدگی چغندرقند در صورت دپو در مزارع، ادامه داد: در بخش کشاورزی حفظ نباتات همکاری و مشارکت با کارشناسان جهت ردیابی پروانه مینوز گوجه فرنگی در گلخانه ها باید مورد توجه باشد.
مطلبی فر با اشاره به لزوم مبارزه با پروانه مینوز گوجه فرنگی در صورت مشاهده آلودگی، اعلام کرد: مبارزه با موشهای مضر کشاورزی با استفاده از طعمه مسموم و از بین بردن پناهگاهها از طریق حفظ پوشش گیاهی حاشیه و داخل باغات و لانه کوبی قبل از طعمه گذاری نیز باید مورد توجه باشد.
وی خواستار جمع آوری و انهدام بقایای گیاهی در مزارع و باغات شد و ادامه داد: کنترل دما و رطوبت گلخانه ها و دامداریها و مرغداری، قطع تغذیه و دارو کندوهای زنبور عسل نیز توصیه هواشناسی کشاورزی در بخش دامداری است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


2 × شش =