خوب شد اقتصاد کشور را به مذاکره گره نزده‌اید!

خوب شد اقتصاد کشور را به مذاکره گره نزده‌اید!

مصطفی داننده
گروه جامعه: می‌شود پیش بینی کرد که حامیان دولت به میدان بیایند و بگویند شرایط بد اقتصادی این روزها کار دشمنان است. اگر آنها بگذارند وضعیت به سامان می‌شود. اینکه دشمن از دولت برای اداره بازار قدرت بیشتری دارد هم جای سوال دارد. رئیسی از همان روز اولی که بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد گفت که اقتصاد کشور را معطل برجام نمی‌کند. مدام این سخن خود را هم تکرار کرد.
در ظاهر اما شرایط کشور به به طور واضحی به مذاکرات گره خورده است و بازار کار خود را می‌کند. نمونه این بی‌توجهی هم بالارفتن قیمت دلار و رسیدن به ۲۸ هزار تومان است. اگر اقتصاد کشور به مذاکرات وین گره نخورده بود که دلار ناگهان اینگونه سرکش نمی‌شد.
اقتصاد کشور اگر بدون توجه به سیاست خارجی پیش می‌رفت که شاهد گرانی ۴۰ میلیونی سمند نبودیم و یا سکه به ۱۳ میلیون تومان نمی‌‎رسید. بله، در حرف می‌شود از گره نزدن حرف زد اما در واقعیت مذاکرات و اقتصاد ایران با چهل گره به هم تنیده شده‌اند .
متاسفانه کسانی که حامی دولت سیزدهم هستند، همین حرف‌ها را باور می‌کنند و آن را به حساب کارهای کرده می‌گذارند. به طور مثال کیهان از منتقدان پرسیده بود:» مگر نمی‌بینید رئیسی چقدر کار کرده؟«
خوب باید از کیهان و همه حامیان دولت پرسید، حاصل این همه کار کجاست؟ چرا بازار رنگ ثبات به خود نمی‌بیند و قیمت‌ها هر روز بالاتر می‌رود؟ اگر منظور از کار همین بالا رفتن قیمت‌هاست که بله ما هم با کیهان موافق هستیم اما اگر منظور مدیریت کشور است که باید بگوییم نمره فعلی دولت منفی است.
البته که سفرهای استانی رئیس جمهور حرکت پسندیده‌ای است. آشنایی با مشکلات عدیده مردم، می‌تواند به درک شرایط کشور کمک کند اما مشکل هیچ کشوری با سفراستانی رئیس جمهورش حل نشده است و مردم حاضر هستند اقتصاد با ثبات داشته باشند و یک بار هم رئیس جمهور را از نزدیک نبینند.می‌شود پیش بینی کرد که حامیان دولت به میدان بیایند و بگویند شرایط بد اقتصادی این روزها کار دشمنان است. اگر آنها بگذارند وضعیت به سامان می‌شود. اینکه دشمن از دولت برای اداره بازار قدرت بیشتری دارد هم جای سوال دارد.
نمونه این رفتار را می‌شود در تازه ترین گفت‌وگوی تقی پور، رئیس کمیسیون طرح صیانت جست‌وجو کرد. او گفته» جالب است بدانید هیچ وقت کلمه صیانت در عنوان هیچ یک از نسخه ها وجود نداشته و ندارد و دشمن عمداً این کلمه را برای این طرحِ پیشرفته انتخاب و تبلیغ کرده است تا بعداً »یعنی اینروزها« از آن سوء استفاده کند.«جالب اینجاست که در عنوان طرحی که نمایندگان مجلس برای ارائه در صحن آماده کرده بودند به وضوح می‌شود کلمه صیانت را دید؛ »صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی« شاید دشمن در مجلس هم نفوذ دارد.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از عصر ایران، القصه که زندگی مردم نشان می‌دهد، دولت موفقیتی در بهبود زندگی ایرانی‌ها نداشته است. همه آنهایی که در زمان روحانی شعارهای پرطمطراق می‌دادند و الان عضو تیم اقتصادی دولت هستند، دست روی دست گذاشته‌اند و کاری از دست‌شان بر نمی‌آید.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


6 × = بیست چهار