خواب‌ها ورویاهایی که بین تمام انسان‌ها مشترکند

خواب‌ها ورویاهایی که بین تمام انسان‌ها مشترکند

گروه سرگرمی:با وجود تحقیقات و نتایج روانشناسان بزرگ درباره خواب و تعبیر خواب اما هنوز هم تعبیر خواب موضوعی پیچیده و بحث‌برانگیز است. در واقع بیشتر دانشمندان و روانشناسان مدرن خواب و تعبیر رویا را به عنوان یک راز حل نشدنی در انسان مطرح کرده‌اند. هر کسی خواب‌های مختص خود را دارد اما با این وجود چند خواب هست که همه انسان‌ها می‌بینند حتی بارها و بارها آن خواب تکرار می_شود.هر چند بیشتر روانشناسان مخالف تعبیر خواب هستند اما هنوز مردم به دنبال تعبیر خواب‌هایشان اند . به همین دلیل مجموعه‌ای از نظرات و تعبیر‌رویا های نویسندگان بزرگ را جمع کرده‌ایم تا درمورد آن چند خوابی که بین همه انسان‌ها مشترک است و هر انسانی حداقل چند مورد از آنها را چندین و چند بار تجربه کرده‌است بیشتر بدانیم. خواب‌های مشترک انسان‌ها و تعبیر آنها را در این مطلب آورده‌ایم. شما کدام خواب را بیشتر می‌بینید؟
*افتادن از بلندی
لارنس این خواب را “یک پرچم قرمز از ناخودآگاه” می‌نامد. او معتقد است که این خواب را بیشتر انسان‌هایی می بینند که دچار یک مشکل جدی طولانی در کار، روابط و یا زندگی خصوصی هستند. گرانت هم نمونه‌های مشابه بسیاری در این مورد مثال می‌زند و همین نظر را دارد.
*افتادن دندان
متخصصان درباره این خواب و دلیلش با هم مخالفند. والاس معتقد است که دندان در خواب سمبل اعتماد به نفس و قدرت است و افتادن دندان به این مفهوم است که اتفاقی برای شخص پیش می‌آید که اعتماد به نفس و قدرتش را از دست می‌دهد و یا کم می کند. گرنت معتقد است که دندان افتادن بدشوم و بد یمن است و تعبیر آن در خواب این است که شخص دچار جدایی در رابطه می شود.
*نپوشیدن لباس در مکان عمومی
نویسندگان همگی متفق‌القولند که این خواب نشانه استرس و در خطر دیدن خود است. تحقیق جامع والاس نشان می‌دهد که این خواب در بین کسانی که قرار است ترفیع کاری بگیرند و یا وارد یک شغل جدید می‌شوند و یا قصد دارند در یک فضای عمومی اجرا و فعالیتی داشته باشند شایع است.
*آماده نبودن برای امتحان
لارنس معتقد است که تنها کسانی که روحیه کمال خواه و آرمانی دارند مدام خواب امتحان دادن می‌بینند.
او مدعی است که این خواب به یاد فرد می‌اندازد که همیشه به هوش باشد و حواسش جمع باشد که هم در محیط کار و هم در محیط مدرسه و دانشگاه مفهوم خودش را پیدا می‌کند. لارنس این خواب را برای بزرگسالانی که دیگر درس نمی‌خوانند به استرس محل کار و یا حتی استرس محیط خانه ربط می دهد.
*مردن
لارنس معتقد است که این خواب تمایل فرد برای فسخ چیزی در زندگی است، یک رابطه شغل، مسیر کاری و حتی گذشته. گاهی انسان آرزو می کند دیگر به گذشته فکر نکند و این خواب نشانه آن دسته از آرزوهاست. گرنت در فرهنگ خواب خود تاکید می‌کند که این خواب لزوما یک کابوس نیست گاهی بسیار لذت‌بخش است و نشانه یک شروع جدید برای یک کار و یا رابطه جدید است.
*دیدار با انسان‌های مشهور
لارنس می‌گوید که مراجعه کنندگان او برخی این خواب را بسیار می‌بینند. او معتقد است که این خواب به نیاز انسان‌ها به شهرت واقعی مرتبط است و در واقع به استعداد و توانایی که خواب بیننده آن را تحسین می‌کند بسیار مربوط می شود. در یک کلام نیاز به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک نیاز شخصی باعث دیدن این خواب می شود.
*تعقیب شدن برای آسیب دیدن و حتی کشته شدن
با وجود کابوس و احساس بد این خواب والاس این خواب را یک نشانه خوب می‌داند. او معتقد است که این خواب، خواب بیننده را تشویق می کند که بالاخره با مشکلاتی که مدتهاست از آن فرار می کند روبه رو شود و شجاعت آن را پیدا کند که با مشکل بجنگد. لاونبرگ می گوید که این خواب در زنان بسیار شایع‌تر از مردان است.
*مورد خیانت واقع شدن
بیشتر معبرین خواب معتقدند که این خواب باید به عنوان یک بصیرت و آگاهی در نظر گرفته شود. لاونبرگ معتقد است که این خواب وقتی اتفاق می افتد که فرد یا از همسر و نامزدش دور است و یا در شرایط است که به چشم می بیند همسرش وقتش را در جاهایی می گذراند که خودش در آن نقشی ندارد. لارنس می گوید کم شدن عشق و افزایش تردید در روابط رمانتیک این خواب را زیاد می کند.
*دیر رسیدن به جایی
طبق گفته والاس این خواب بیشتر زمانی به سراغ فرد می آید که خودش را به شدت درگیر کاری کرده است. گرنت درباره همین خواب اخطار می‌دهدکه قولی ندهید که حتی کوچکترین شکی در عملی کردنش دارید.
*پرواز کردن
والاس ادعا می‌کند که این نوع خواب، فرد را تشویق می کند که شرایط را به حال خودش رها کند تا اتفاقات به طور طبیعی پیش بروند. طبق نظر گرنت، پرواز یک نشانه است که یک شرایط خارج از کنترل در زندگی واقعی وجود دارد.
*حامله بودن
گرنت این خواب را نشانه این می‌داند که خواب بیننده یک مشکل جدی در زندگی اش دارد.لارنس معتقد است که این خواب نشانه یک نیاز، شروع جدید در یک حوزه و یا حتی احتیاج به پدر و مادر شدن است. لاونبرگ معتقد است که این خواب نشانه یک ایده جدید است که اخیرا به ذهن شخص آمده است.
*رانندگی خودرو غیرقابل کنترل
تعبیر این خواب کمی کلیشه‌ای است . برای مثال والاس می‌گوید: کسی که این خواب را می‌بیند ممکن است احساس کند کنترل مسیر زندگی‌اش از اختیارش خارج شده. گرنت درباره این خواب هشدار می‌دهد که ممکن است این رویا هشداری باشد بر این که عادت زندگی کنونی شخص آسیب و خطر برای او در پیش دارد.
*تعبیر رنگ ها در خواب
هر گاه چهار رنگ قرمز ، زرد ، آبی و سبز با هم دیده شوند نشانه‌ی تعادل در شخصیت هستند.اگر یکی از این چهار رنگ وجود نداشته باشد ، فرد برای رسیدن به شخصیتی کامل باید خصوصیات آن رنگ گم‌شده را در خود به وجود آورد.اگر در خواب ، رنگی با رنگ‌‌های دیگر ترکیب شده باشد ، مفهوم آن نیز متفاوت می‌شود. مثلا رنگ صورتی که ترکیب قرمز و سفید سات نشانه‌ی تولدی دوباره است.هم چنین رنگ سیاه و سفید نشان دهنده‌ی وحدت نیروها و هماهنگی است.
*رنگ سفید
رنگ سفید نشانه‌ی طراوت ، آغازی دوباره و هوشیاری است ، صفحه‌ای دست نخورده و آماده برای نوشتن داستانی جدید و دلخواه است.رنگ سفید در خواب به معنی تجربه‌ای تازه و رضایت بخش ، آگاهی از احساساتی جدید و دل نشین و چشم‌اندازی متفاوت ، حس بی گناهی و پذیرش اوضاع و حس عدم آگاهی برای کاری است.
*رنگ سبز
دیدن این رنگ در خواب نشان می‌دهد که فرد در پی استقلال و عزت نفس بوده و از طریق تلاش‌های شخصی ، به دنبال بالا بردن ارزش‌های خویش است.رنگ سبز در خواب نشانه‌ی سلامت جسمی و روحی و احساس امنیت است.رنگ سبز نشانه‌ی این سات که فرد علاقه‌ای به برداشتن گام‌های تازه در جهت رفع مشکل خود ندارد و مدام دیگران را سرزنش می‌کند.
*رنگ قرمز
فعالیت ، شادابی ، اراده و قدرت ، خلاقیت امید به زندگی ، خواستار پیروزی و موفقیت و به دنبال لذت بردن از زندگی و عصبانیت مفاهیمی هستند که در رنگ قرمز پنهان شده‌اند.گاه دیدن رنگ قرمز در خواب ، احساس عدم پیشرفت مطابق با تلاش را نشان می‌دهد و فرد محیط اطراف خود را خطرناک و خارج از کنترل می‌بیند و احساس درماندگی می‌کند.
*رنگ آبی
رنگ آبی در خواب احساس آرامش و صلح وابستگی ، هماهنگی با محیط اطراف و فرار از روابط عاشقانه به دلیل احساس ناکامی و شکست را نشان می‌دهد.
*رنگ زرد
رنگ زرد نشان می‌دهد فرد در جست و جوی راهی برای رسیدن به آرزوهای خود است و حس می‌کند راهی را که در پیش گرفته در نهایت او را به سعادتمندی می‌رساند.
دیدن رنگ زرد در خواب نشانه‌ی امیدواری جست و جوی آرامش و نیاز به تغییر و تحول است.هم چنین این رنگ نشانه‌ی احساس پوچی نا امیدی ، بدبینی ، بدگمانی ، و گوشه‌گیری نیز می‌باشد.
*رنگ نارنجی
دیدن این رنگ در خواب نشان می‌دهد که فرد می‌خواهد فعالیت بیشتری داشته باشد و روابط بیشتری با دیگران برقرار کند.فرد به دلیل خواسته‌ها و آرزوهایش احساس بی قراری می‌کند و به دنبال تقویت اعتماد به نفس خویش است.
*رنگ بنفش
فردی که رنگ بنفش را در خواب می‌بیند دوست دارد زیبایی خود را به رخ دیگران بکشد.دیدن رنگ بنفش در خواب ، از عدم تعهد فرد نسبت به مسائل مختلف حکایت دارد.رنگ بنفش نشانه‌ی دوستی و صمیمیت بوده و نشان می‌دهد فرد به دنبال رابطه‌ای عاشقانه است و تمایل زیادی به شناخت ویژگی‌های روحی و روانی خود دارد.گاه رنگ بنفش نشان دهنده‌ی ناتوانی فرد در برقراری رابطه‌ی صمیمی و عاشقانه می‌باشد.هم چنین بنفش روشن ، نشان دهنده‌ی دوستی و صمیمیت رشد نیافته و بی_ثبات است.
*رنگ قهوه‌ای
فردی که رنگ قهوه‌ای را در خواب می‌بیند در جست و جوی آرامش و آسایش است و از طرفی به دنبال نیازهای مادی خود مانند غذا و تجملات و …. می‌باشد.رنگ قهوه‌ای در خواب نشان می‌دهد که فرد در مورد مسائل خانوادگی خود ، مخصوصا فرزندانش نگران است.هم چنین این رنگ بیان می‌کند که فرد در جست و جوی حقیقت خویش است.
*رنگ خاکستری
دیدن رنگ خاکستری در خواب نشان می‌دهد که فرد از لحاظ روحی خود را از دیگران دور می‌بیند و از آن‌ها فاصله می‌گیرد.رنگ خاکستری بیانگر این است که فرد هیچ اراده‌ای از خود نداشته و فقط حضوری فیزیکی در محیطاطراف خود دارد.دیدن این رنگ در خواب نشان می‌دهد که فرد نمی‌خواهد هیچ مسئولیتی را بپذیرد و از حضور در موقعیت‌های پر اضطراب می‌ترسد و نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرید.
*رنگ سیاه
رنگ سیاه نشانه‌ی پوچی است ، مرزی که فراتر از آن چیزی وجود ندارد.رنگ سیاه در خواب معمولا نشان‌دهنده‌ی عدم هوشیاری است و گاهی نشان می‌دهد که فرد به دنبال شناخت اسرار درونی خویش است.هم چنین رنگ سیاه حس تنهایی و گوشه‌گیری و تمایل به برخورد قاطع با شرایط حال را نشان می‌دهد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 14