خلا مرزی در آذربایجان غربی وجود ندارد?

خلا مرزی در آذربایجان غربی وجود ندارد?

گروه خبر:فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با بیان اینکه خلا مرزی در آذربایجان غربی وجود ندارد، گفت: بالای ۹۰ درصد مرزهای آذربایجان غربی تحت اشرافیت مرزبانی است.
به گزارش آراز آذربایجان، سردار شهرام عباسی در نشست خبری مرداد ماه این فرماندهی که در ستاد مرزبانی استان واقع در کمربندی خاتم‌الانبیا برگزار شد، اظهار داشت: امنیت پایدار در مرزها در سایه حضور شبانه‌روزی مرزبانان است.
وی با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد مرزهای آذربایجان غربی تحت اشرافیت مرزبانی است، ادامه داد: اکنون هیچ خلاء مرزی در آذربایجان غربی وجود ندارد.
فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مرزبانی در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: مرزهای آذربایجان غربی با وجود مرزبانان به صورت بهینه کنترل و مدیریت می‌شود.
وی اصلی‌ترین وظیفه مرزبانان حضور در مرزها برای استیفای حقوق مرزنشینان است، ادامه داد: در قالب کلانتران مرز ۳۶ مورد ملاقات‌های مشترک با کشورهای همسایه انجام شده که چهار مورد با کشور آذربایجان، سه مورد کشور عراق، ۲۹ مورد در کشور ترکیه در قالب مرزبانان در جه یک و دو در راستای حقوق مرزنشینان، جرائم مرزی و… ملاقات مرزی انجام شده است.
عباسی به عملکرد در حوزه عمران مرز اشاره کرد و گفت: در خصوص عمران مرزها در گذشته اقدامات مناسبی انجام نشده که در حال حاضر رویکرد مورد نظر ایجاد استحکامات، بستر و زیرساخت‌ها اقدامات دامنه‌دار انجام شود.وی اضافه کرد: علی رغم مشکلات ریالی ۱۰ پروژه مرزی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال شامل پاسگاه، برجک مرزی و… در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و در خصوص برق‌رسانی و آب‌رسانی نیز اقداماتی شامل سه پروژه برق‌رسانی و آبرسانی به چهار برجک و پاسگاه مرزی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.عباسی با اشاره به پروژه‌های مرزی در امر راه‌سازی، اعلام کرد: احداث، تسطیح و مرمت راه‌ها به صورت دامنه‌دار در مرزهای استان در حال انجام است و در این راستا ۴۵۰ کیلومتر تسطیح، مرمت، ساخت ابنیه و… انجام شده که ۲۷ کیلومتر در امر ساخت راه بوده است.فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی ادامه داد: ۹ شهرستان مرزی ۲۵۰ کیلومتر روستاهای مرزی اقدامات مردم‌یاری از جمله برف‌روبی، بهینه‌‌سازی، اصلاح، تسطیح و… انجام شده است.کشف بیش از ۵۷۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در آذربایجان غربی فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: امسال ۵۷۱ هزار و ۶۰۹ لیتر سوخت قاچاق در مرزهای آذربایجان غربی کشف شده است.
عباسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امسال ۵۷۱ هزار و ۶۰۹ لیتر سوخت قاچاق کشف شده است.
وی با اشاره به کشفیات و فعالیت‌های عملیاتی مرزبانی استان، ادامه داد: چهار ماه نخست امسال ۱۶٫۸ درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت زمان مشابه گذشته داشته و در امر مهمات مکشوفه شاهد ۸۷ درصد کاهش هستیم.
فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی از انهدام چهار باند سلاح قاچاق خبر داد و ادامه داد: ۲۲ نفر در امر سلاح قاچاق دستگیر شده و در بخش دستگیری اتباع بیگانه نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزایش دستگیری مواجه هستیم.
سردار شهرام عباسی افزود: در این راستا ۳ هزار و ۵۸۱ نفر اتباع بیگانه از کشورهای متعدد افغانستان، آذربایجان، بنگلادش و… دستگیر شده است.
وی تعداد متجاوزان مرزی را ۶۸ نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۶۴ نفر عامل خروج دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.
عباسی با اشاره به کشفیات مشروبات الکلی، خاطرنشان کرد: چهار ماه نخست امسال ۱۴٫۵۳ درصد نسبت به سال گذشته کشف مشروبات الکلی افزایش داشته است.وی با بیان اینکه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۴٫۴۸ درصد کاهش کشف در بحث قاچاق سوخت مواجه بوده، ادامه داد: امسال ۵۷۱ هزار و ۶۰۹ لیتر سوخت قاچاق کشف شده که عمده کشفیات در مبادی رسمی و در قالب باک مازاد انجام شده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 1