نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

خلاء نظارتی بر تولید مواد غذایی کشور احساس می شود

خلاء نظارتی بر تولید مواد غذایی کشور احساس می شود

گروه خبر:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم استقرار بازرسان سازمان غذا و دارو در کارخانجات تولید سوسیس و کالباس تاکید کرد. همایون هاشمی درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر استفاده از خمیرمرغ در تولید کالباس و سوسیس، همبرگر و کباب کوبیده، گفت: به صورت جدی نیاز است سازمان غذا و دارو به این موضوع ورود و با متخلفان به صورت جدی برخورد کند.
*پروسه آماده سازی، تهیه و فرآوری خمیر مرغ دارای ایراد است
نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه پروسه آماده سازی، تهیه و فرآوری خمیر مرغ دارای ایراد است و سلامت مردم را تهدید می‌کند، بر لزوم تجدیدنظر در استانداردهای تولید سوییس و کالباس تاکید کرد وافزود: سازمان غذا و دارو باید با نظارت هوشمندانه اجازه ندهد برخی کارخانجات از خمیر مرغ بی‌کیفیت در تولید سوسیس وکالباس استفاده کرده و سلامت مردم را در معرض تهدید قرار دهند.
*استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس وکالباس برای سلامتی خطرآفرین است
وی با بیان اینکه استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس وکالباس برای سلامتی خطرآفرین است بر لزوم نظارت کامل سازمان غذا و دارو بر فرآیند تولید سوسیس و کالباس تاکید کرد وگفت: اگر اصول صحیح بهداشتی در تمامی مراحل تولید سوسیس و کالباس از تدارک مواد اولیه تا نحوه مصرف رعایت نشود می تواند مخاطرات جدی برای مصرف کنندگان داشته باشد البته بهتر است افراد برای تامین سلامتی خود از مصرف مواد غذایی که در آنها از مواد نگهدارنده استفاده می شود پرهیز کنند. *ضرورت استقرار بازرسان سازمان غذا و دارو در کارخانجات تولید سوسیس و کالباس
این نماینده مردم در مجلس دهم بر ضرورت استقرار بازرسان سازمان غذا و دارو در کارخانجات تولید سوسیس و کالباس تاکید کرد و ادامه داد: بازرسان برای نظارت بر چگونگی تولید این محصولات باید به طور مداوم در کارخانجات حضور داشته باشند.
*خلاء نظارتی بر تولید مواد غذایی کشور احساس می شود
هاشمی با یادآوری نظارت دقیق کشورهای پیشرفته بر فرآیند تولید غذا، افزود: خلاء نظارتی بر تولید مواد غذایی کشور احساس می شود که در همین راستا بهتر است وزارت بهداشت با اخذ اعتبارات لازم و آموزش نیروهای کارآزموده در حوزه غذا تحولی اساسی ایجاد کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، از بی توجهی مسئولان ذی ربط نسبت به آموزش مردم برای مصرف غذاهای سالم و همچنین آمار تکان دهنده مصرف نوشابه در کشور انتقاد کرد و ادامه داد: مصرف نوشابه های گازدار عوارض خطرناکی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد. *لزوم جلوگیری از عرضه سوسیس و کالباس و نوشابه های گازدار در بوفه مدارس
هاشمی بر لزوم جلوگیری از عرضه سوسیس و کالباس و نوشابه های گازدار در مدارس تاکید کرد و گفت: در بوفه مدارس باید غذا و خوراکی_های سالم توزیع شود زیرا مضرات متعدد نوشابه های گازدار و سوسیس وکالباس به لحاظ عملی ثابت شده است.هاشمی با یادآوری اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است، تصریح کرد: متولی حوزه بهداشت مواد غذایی وتوسعه این صنعت وزارت بهداشت است و تمامی دستگاه ها موظف هستند در این رابطه از وزارت بهداشت تبعیت کنند و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین جهاد کشاورزی باید در حوزه مربوطه یعنی تولیدات دامی قبل از آنکه به مصرف انسانی برسند پاسخگو باشند و آزمایش ها و اقدامات لازم را برای تشخیص سلامتی انجام دهند.
نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و همچنین وزارت صنعت و معدن و تجارت باید نظارت بیشتری بر روند تولید سوسیس و کالباس داشته باشند، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم باید برای بازرسی از نحوه فعالیت کاری کارخانجات سوسیس وکالباس اقدام کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، بالارفتن ساعات اشتغال به کار افراد، ارزان بودن، تغییر فرهنگ غذایی و سهولت تهیه را از عوامل روی آوردن افراد به مصرف فست فودها دانست و افزود: راهکارهای جلوگیری از مصرف غذاهای آسیب رسان به سلامت تشدید نظارت بر کیفیت محصولات غذایی، تولید مواد غذایی سالم ارزان قیمت و از مهمتر فرهنگ سازی و آموزش سطح آگاهی شهروندان از سوی رسانه_ها به ویژه صداوسیما است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


+ پنج = 8