خلأ نظارتی، آفتی جبران ناپذیر در بازار صدرنگ ارومیـه!

خلأ نظارتی، آفتی جبران ناپذیر  در بازار صدرنگ ارومیـه!

گروه اجتماعی: نظارت بر بازار بر عهده تشکل‌های صنفی و بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی است اما تنها چیزی که در این بین بدان اهمیتی داده نمی‌شود حق و حقوق مشتریان و مردم است که تضییع می‌شود.
خیابان امام ارومیــــه و راسته های معروف آن، بازار بنی هاشم، بازار نیک‌خواه، مغازه های لوکس خیابان خیام جنوبی معروف‌ترین مکان‌های خرید شهروندان ارومیه ای است و بی_شک نمی‌توان هیچ اورموی را یافت که گذارش برای خرید مایحتاج زندگی، البسه و پوشاک، کفش و سایر کالا به هر یک از این مکان‌ها نیفتاده باشد.
خیابان امام شاید اصلی‌ترین مرکز برای تهیه البسه و پوشاک برای تمام ارومیه ای ها باشد اما مغازه های لوکس خیابان خیام چشم هر بیننده ای را می‌نوازد اما قیمت‌های افسارگسیخته و سرسام آور در این مغازه‌ها سر به فلک می ساید و هیچ نهاد نظارتی بر قیمت و نوع جنس عرضه شده هیچ‌گونه نظارتی ندارد و این کلاف سردرگم روز به روز کورتر می‌شود.
با یکی از مشتریان پاساژهای پرزرق و برق خیابان خیام هم‌کلام شدیم تا نظر وی را در این ارتباط و نظارت مسئولان بر اجناس و قیمت آن‌ها جویا شویم.
(سارا. ب) دختر جوانی ایست که صداقت در کلامش موج می‌زند: وی در ارتباط با خرید از خیابان خیام می‌گوید: تقریبا تمام البسه و پوشاک خود را از پاساژهای خیام تهیه می‌کنم و از کیفیت آن‌ها راضی هستم هرچند قیمتشان زیاد است اما باز هم از همین جا خرید می‌کنم.
وی این‌گونه صحبت‌هایش را ادامه می‌دهد: برای اینکه بهترین باشی باید بهترین‌ها را هم هزینه کنی! اشکالی ندارد که قیمت‌ها بالاست ولی در عوض بهترین البسه ترک را می‌شود همین جا پیدا کرد.
یکی از مغازه داران لوکس خیابان خیام درباره برخی واقعیت‌ها با خبرنگار ندای ارومیـــــه سخن گفت که شنیدن حرف‌هایش خلا وجود نظارت متولیان امر را بیش از پیش آشکار کرد.
ع که مغازه پوشاک دارد می‌گوید: هیچ‌گونه نظارت جدی در صنف ما وجود ندارد و همه اقدامات سلیقه ای است.
به عنوان مثال طبق قانون نباید بیش از ۳۰ درصد بر روی اجناس کشیده شود درحالی‌که با یک حساب سرانگشتی و اندکی تحقیق می‌توان از مغازه ای را پیدا کرد که بیش از ۲۰۰ درصد گران‌تر از حد معمول اجناس خود را عرضه می‌کند.
وی که خواست نامش فاش نشود افزود: به عنوان مثال برخی از کت و کاپشن‌های برخی از مغازه‌ها با مارک و برندهای معروف ترک (ترکیه) و ایتالیا عرضه می‌شود درحالی‌که کار کارخانه های تبریز و تهران است و مارک‌های وارداتی از خارج بر روی آن‌ها دوخته و به نام برندهای معروف ترک به مشتریان عرضه می‌شود و هیچ متولی نیست تا بر این‌گونه اقدامات ناشایست نظارتی داشته باشند.
ع ادامه داد: ما هم مجبوریم گنجشک را به جای قناری بفروشیم چرا که مشتریانمان به برند بیشتر از کیفیت بها می‌دهند.
به گزارش ندای ارومیه گفته‌ها و سخنان ع و سارا تنها نمونه‌ها و به قول معروف مشت‌هایی از خروارها بی ثباتی در بازار عرضه اجناس و کالا در بازارهای ارومیه هستند که ضعف بر نظارت بر اصناف را فریاد می‌زنند. حال چه باید کرد خدا می‌داند و بس …

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۷:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


+ یک = 7