- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

خط ریلی ماکو – کارس ترکیه عاملی برای تحول اقتصادی در منطقه است

Posted By admin On مرداد ۱۹, ۱۳۹۹ @ ۱:۳۴ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر:نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو دروازه آسیا به اروپا محسوب می‌شود، گفت: ایجاد خط ریلی ماکو به کارس ترکیه در این منطقه می‌تواند یک تحول اقتصادی برای کل کشور باشد.
به گزارش آراز آذربایجان،محمد علی‌پور با تاکید بر ضرورت ارتباط ۲ طرفه با مسوولان ترکیه‌ای در احداث این خط ریلی، اظهار داشت: اهمیت این خط ریلی به اندازه‌ای است که با وجود مشکلات پیش رو، می تواند زمینه ساز توسعه مراودات منطقه‌ای باشد.
وی اضافه کرد: هزینه‌های ترانزیت با استفاده از خط ریلی در مقایسه با ترانزیت جاده‌ای و هوایی بسیار پایین است که نقطه عطفی در این راستا محسوب می‌شود.
وی با اعلام حمایت از تمامی طرح‌های اقتصادی دولت منجر به جهش تولید و شکوفایی اقتصادی بیان کرد: یقین داریم که تاثیر مثبت اقتصادی این خط ریلی در سطح ملی نمود پیدا می‌کند.
نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، آغاز مراحل اجرایی این طرح را منوط به تصویب شورای امنیت ملی دانست و اضافه کرد: تمامی طرح‌های مناطق صفر مرزی باید به تصویب این شورا برسد.
وی ایران را شاه‌راه اقتصادی جهان عنوان کرد و گفت: امروز مسیر ترانزیتی به اندازه‌ای اهمیت دارد که کشورهای مختلف بر سر همین موضوع دچار یک رقابت تنگاتنگ شده‌اند.
علیپور ادامه داد: ایران در گذرگاهی از آسیا به اروپا واقع شده که رقبای اقتصادی یا باید هزینه‌های بالایی پرداخت کرده و ترانزیت خود را با دور زدن ایران از دیگر کشورها انجام دهند و یا با احترام به جایگاه ایران نگاهی توام با تعامل و دوستی در روابط اقتصادی داشته باشند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور و کمبود اعتبارات طرح‌ها دولتی، بیان کرد: اهمیت این خط ریلی به اندازه‌ای است که به طور یقین بخش خصوصی باید وارد میدان شود.
وی تحریم را گذرگاهی موقت دانست و افزود: قوای سه گانه تمامی تلاش خود را برای همکاری و عمل به وظایف قانونی در راستای توسعه اقتصادی کشور به کار می‌گیرد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%ae%d8%b7-%d8%b1%d9%8a%d9%84%d9%8a-%d9%85%d8%a7%da%a9%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%aa%d8%b1%da%a9%d9%8a%d9%87-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d9%8a-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a-%d8%aa%d8%ad%d9%88/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.