خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه امسال افتتاح می شود

خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه امسال افتتاح می شود

آراز آذربایجان- رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از بهره برداری خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه طی سالجاری خبر داد.
فرهاد سرخوش با بیان اینکه یکی از اهداف احداث تصفیه خانه ارومیه علاوه بر اثرات بهداشتی انتقال پساب تصفیه شده به پیکره آبی دریاچه ارومیه است، افزود: مسیر طراحی شده برای انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به دریاچه ارومیه ۱۱.۱ کیلومتر است که از محل خروجی پساب آغاز و پس از طی مسیر به رودخانه روضه چای می‌ریزد.
وی ادامه داد: با اجرای این مسیر سالانه ۵۱.۱ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود، از این طرح تاکنون ۷.۹۳ کیلومتر عملیات لوله گذاری با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و این طرح تاپایان سال آماده بهره برداری می‌شود.
رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه مدول سوم تصفیه خانه به ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت ۳۰۰ هزار نفری با سیستم SBR از سال ۹۴ روند ساخت آن آغاز شده است، بیان کرد: این طرح با پیشرفت ۹۴ درصدی در حال اجراست و امسال خاتمه می‌یابد.
وی با اشاره به اجرای طرح سردهنه سازی بر روی رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: هدف از اجرای طرح‌های سردهنه بر روی رودخانه‌ها ضمن کنترل حجم آبگیری از رودخانه براساس نیاز واقعی و مدیریت آب، بستن وردی کانال در صول غیر زراعی از اواخر آبان امسال تا اواخر ردیبهشت ماه سال آینده و هدایت جریان رودخانه به سمت دریاچه ارومیه است.
سرخوش خاطرنشان کرد: طرح و اجرای سردهنه بر روی رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده که طرح شامل اصلاح و بازسازی آببندهای موجود، مرمت و بازسازی سردهنه، احداث بند انحرافی، و اجرای سردهنه های جدید بوده که جمعاً ۸۵ مورد اجراشده است و ۲۱ مورد نیز در دست اجراست.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۳ ب.ظ

دیدگاه


پنج × 3 =