نماينده مردم سردشت در مجلس:

خصوصی سازی بیمارستان‌های دولتی کاهش عدالت در حوزه سلامت است

خصوصی سازی بیمارستان‌های دولتی کاهش عدالت  در حوزه سلامت است

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مجلس با بیان اینکه خصوصی سازی بیمارستان‌های دولتی کاهش عدالت در حوزه سلامت است گفت: دولت در جهت بهره‌برداری‌های انتخاباتی طرح تحول سلامت را بدون تامین زیرساخت مناسب به صورت شتاب‌زده اجرایی کرد، این موضوع باعث افزایش سه برابری مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی شد.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری ؛ در رابطه با خصوصی شدن بیمارستان‌های دولتی گفت: خصوصی سازی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوعی قدیمی است که بحث های زیادی درباره آن صورت گرفت و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل سوم و ۲۹ قانون اساسی افزود: دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایتهای مالی خدمات بهداشتی‌درمانی و مراقبتهای پزشکی را برای تمامی افراد کشور تأمین کند و هیچ تعللی در این خصوص پذیرفتنی نیست.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بیمارستان‌های خصوصی افزایش هزینه‌ها را بیشتر به سمت بیمار سوق داده و سبب کاهش دسترسی بیماران به خصوص قشر فقیر به خدمات بیمارستانی و کاهش عدالت در دریافت خدمات سلامت می‌گردد. طبق قانون دولت موظف است تمام موارد در حوزه بهداشتی، درمانی و آموزشی را برای مردم فراهم و مدیریت کند، همچنین افزایش تخت بیمارستانی، ارتقاء ضریب برخورداری تخت‌های بیمارستان‌ها از پزشک، کادر درمانی و پرستار و تجهیز مراکز درمانی و خانه بهداشت از وظایف دولت است. خضری با بیان اینکه دولت باید در راستای ارتقاء بیمارستان‌های دولتی گام‌های موثری بردارد اظهار کرد: دولت باید برای تقویت بخش هتلینگ بیمارستانی، بهبود فضای فیزیکی بیمارستان‌های دولتی برنامه ویژه‌ای داشته باشد، از طرفی یک درصد ارزش افزوده مالیات و اعتباراتی که از حل هدفمندی یارانه‌ها برای طرح تحول و نظام ارجاع و پزشک خانواده اختصاص پیدا کرده که بی تردید تقویت مراکز دولتی را به همراه دارد.
خضری با بیان مشکلات فیزیکی بیمارستان‌های دولتی افزود: متاسفانه دولت طرح تحول سلامت را در ۱۷۷ ماه اجرایی کرده است در صورتی که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا اعم از آلمان، کانادا و انگلستان بیش از ۱۸ سال طول کشیده است. اما دولت تدبیر و امید در جهت بهره‌برداری‌های سیاسی و انتخاباتی طرح تحول سلامت را زود‌تر از موعد مقرر و بدون تامین زیرساخت مناسب به صورت شتاب‌زده اجرایی کرد، این موضوع باعث افزایش سه برابری مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی شد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر یک ریال در حوزه بهداشت سرمایه گذاری کنیم، ۱۲ برابر آن در حوزه درمان در هزینه‌ها صرفه‌جوی می‌شود تصریح کرد: در حوزه سلامت باید رویکردی بهداشتی داشته باشیم.
بنده معتقد هستم دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان رویکردی کاملا بهداشتی دارد و قطار در حال حرکت طرح تحول سلامت را در حال حرکت اصلاح خواهد کرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


3 − سه =