مديرکل هواشناسي استان:

خشکسالی ۱۰۰ درصد آذربایجان غربی را فرا گرفت

خشکسالی ۱۰۰ درصد آذربایجان غربی را فرا گرفت

گروه خبر:مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: امسال بر اثر افزایش دو درجه ای دما و کاهش بارشها ۱۰۰ در صد منطقه آذربایجان غربی را خشکسالی فرا گرفته است.
صادق ضیائیان در نشست خبری اعضای شورای حمل و نقل آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه تابستان امسال دمای هوای استان نسبت به بلند مدت ۲ درجه افزایش یافته بنابراین سبب شده تا تبخیر نیز به اندازه ۶۶ میلیمتر در ارومیه و ۱۶۲ میلیمتر در کل استان افزایش یابد.
مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی ۹۶ متوسط بارندگی در استان به ۲۶۴ میلی متر رسید که نسبت به دراز مدت ۴٫۲۶ درصد در استان و ۷٫۲۶ میلی متر در ارومیه کاهش یافته است.
وی افزود: این عوامل سبب شد تا صد در صد استان را خشکسالی فرا گیرد به طوری که در ۲۰ درصد از استان با خشکسالی شدید و در ۵۴٫۸ درصد استان با خشکسالی متوسط مواجه هستیم.
ضیائیان تصریح کرد: تا پایان شهریور ۱۴ ایستگاه تمام خودکار در استان آذربایجان غربی افتتاح می‌شود.ضیائیان از افتتاح ایستگاه شهری ارومیه نیز خبر داد و گفت: این ایستگاه آلودگی هوا را نیز اندازه گیری می‌کند.
مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: دستگاه UP( نیز در استان نصب می‌شود که بر اساس آن نیاز آبی کشاورزان در دراز مدت مشخص و اعلام خواهد شد که سبب کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ? وی گفت: به زودی سامانه مانیتورینگ جوی نیز در استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۵:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


6 − یک =