خسارت ناشی از کرونا بر اقتصاد سنتی آذربایجان‌غربی سنگین است

خسارت ناشی از کرونا بر اقتصاد سنتی آذربایجان‌غربی سنگین است

گروه خبر: استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم حرکت به سمت کسب و کارهای آنلاین و استفاده از شبکه مجازی برای توسعه این کسب و کارها گفت: خسارت شیوع کرونا بر اقتصاد استان به ویژه در بخش سنتی بسیار قابل توجه بوده است.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی تاثیر کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی آذربایجان‌غربی افزود: اقتصاد سنتی استان به تاسی از کشور در دوران کرونا متحمل خسارت‌های سنگینی شده و حفظ اشتغال موجود و بازگرداندن کارگران بیکار و تسهیل دریافت منابع بانکی برای رونق تولید از اولویت‌های استان در سال جاری است.
وی اضافه کرد: اگر چه هنوز برای برآورد نهایی خسارت‌های کرونا بر اقتصاد استان زود است، اما گزارش‌های جمع‌بندی شده تا امروز، خسارت‌های زیاد به خدمات و بازرگانی، کشاورزی، صنعت و گردشگری را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پرداخت ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۳ رسته شغلی بیان کرد: امیدواریم با تخصیص این تسهیلات بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا بر پیکره اقتصادی استان نیز جبران شود.
استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی بر بستر سنتی در قیاس با فعالیت‌ها در بستر اقتصاد هوشمند دچار خسارت‌های بیشتری شده، گفت: کرونا علاوه بر تغییری که در رویکردهای اجتماعی به وجود آورده، باعث شده تا کسب و کارهای سنتی برای ماندگاری در عرصه اقتصادی به سمت هوشمندسازی و کسب و کارهای آنلاین پیش بروند.
شهریاری از دستگاه‌های متولی خواست تا در جمع بندی تاثیر کرونا بر اقتصاد استان، نظر اتحادیه و تشکل‌های تخصصی از جمله اتاق بازرگانی، اصناف و اتحادیه‌های گردشگری و کشاورزی را اخذ کنند.
بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شیوع یافته و در این مدت، بیش از ۱۰۷ هزار نفر در کشور به آن مبتلا شده که از این تعداد، افزون بر ۸۰ درصد بهبود یافته اند.
این رقم در مجموع کشورهای دنیا به بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


شش + 9 =