خسارت بیش از ۹۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

خسارت بیش از ۹۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:‌‌ درسال زراعی ۹۸-۹۹ حوادث غیرمترقبه حدود ۹۲۸ میلیاردتومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد و از ابتدای سال زراعی جاری هم تاکنون بیش از ۳۶ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.
به گزارش آرازآذربایجان؛ رسول جلیلی افزود: به دلیل کاهش بارندگی ها در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ، احتمال وقوع خسارت سرمازدگی و خشکسالی در برخی محصولات زراعی و باغی استان وجود دارد.
جلیلی، با اشاره به اینکه مهلت بیمه گری محصولات زراعی تا ۱۵ بهمن و محصولات باغی و تنه درختان تا پایان بهمن تمدید شده است، از کشاورزان و بهره برداران استان خواست قبل از پایان این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه برای بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تأسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان سرمازدگی و خشکسالی به دو صورت عمومی و پایه و انفرادی بیمه می‌کند.
جلیلی، در ادامه افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی، توسعه کشتهای گلخانه ای و نصب سامانه های ضد تگرگ و سرمازدگی در باغات استان برای کاهش تأثیرات مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی استان را مهم ارزیابی کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


8 + پنج =