خسارات سیل در سلماس در دست بررسی است

خسارات سیل در سلماس در دست بررسی است

ارومیه – مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی خسارات سیل در روستاهای سلماس هنوز در دست بررسی و اخبار اعلام شده در خصوص میزان خسارات دقیق نبوده و در حد پیش بینی است.
امیرعباس جعفری در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده و میزان خسارات در این بخش اظهارداشت: در بازدید میدانی که از روستاهای سیل زده داشتم ابعاد سیل زیاد گسترده نبوده و بیشتر بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.
وی ادامه داد: هنوز میزان دقیق خسارات در بخش کشاورزی و حتی واحدهای مسکونی روستایی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دست بررسی و اخبار منتشر شده از میزان خسارات در حد پیش بینی بوده و صحت ندارد.
جعفری با بیان اینکه بارش شدید باران و تگرگ موجب طغیان رودخانه روستا دیرعلی سلماس شده است افزود: طغیان این رودخانه اراضی کشاورزی ۹ روستای این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده و حجم خسارات در دست بررسی است.
صحبت های مدیرکل مدیریت بحران در حالی است که فرماندار سلماس در گفتگو با برخی خبرگزاری ها از برآورد ۴۵ میلیارد ریالی میزان خسارات سیل در این شهرستان خبر داده است.
مرتضی اصغری با بیان اینکه ۳۵۰هکتار از زمین های زراعی و باغی ۹روستای در سلماس دچار خسارت شدند اعلام کرده است: بیش از ۸۰۰راس از دام های این مناطق از جمله ۶۰۰قطعه بوقلمون، ۲۰۰راس‌ گوسفند و ۱۳راس گاو و گاومیش نیز بر اثر جاری شدن سیل تلف شدند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


هفت × = 28