- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

خرید گندم از کشاورزان آذربایجان غربی ۳۷ درصد افزایش یافت

Posted By admin On مرداد ۱۲, ۱۴۰۱ @ ۱:۵۵ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آراز آذربایجان ، سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال تاکنون ۳۷ درصد افزایش یافته است.
امید زینالی روز چهارشنبه در گفت وگوی خبری اظهار کرد: در سال زاعی جاری در مجموع ۳۷۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم دیم و آبی رفته است که پیش بینی می‌شود ۵۴۰ هزار تُن محصول از آن برداشت شود.
وی افزود: تاکنون حدود ۲۵۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است که در مقایسه با پارسال ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با بیان اینکه کار خرید محصول گندم کاران از ۲۹ خرداد سال جاری در استان آغاز شده است، اضافه کرد: امسال ۶۳ مرکز برای خرید تضمینی این محصول در استان پیش بینی شده و آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زارعان است.
زینالی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری را به ازای هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۶۳ درصد از بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان پرداخت شده است.
وی همچنین با اشاره به ممنوعیت خروج گندم از استان یادآور شد: براساس مصوبه کارگروه خرید تضمینی گندم استان، خروج گندم بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی از این استان ممنوع است.
در سال زراعی جاری ۹۱ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%af%d9%86%d8%af%d9%85-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%db%b3/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.