خرید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن چغندرقند در آذربایجان غربی

خرید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن چغندرقند در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن چغندر قند توسط کارخانه های قند از آغاز فصل برداشت تاکنون در این استان از کشاورزان خریداری شده است.
اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه ارزش ریالی خرید این میزان چغندرقند در استان در حدود پنج هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال است، افزود: تاکنون در حدود ۴۲ درصد معادل ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال از مطالبات چغندرکاران در قالب پول نقد، شکر و نهاده های کشاورزی پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج در حال پرداخت است.
وی با اشاره به میزان خرید چغندر قند تاکنون توسط پنج کارخانه قند استان، گفت: بیشترین میزان خرید تا زمان حاضر در حدود ۴۳۸ هزار تن توسط کارخانه قند ارومیه انجام گرفته است.
وی بیان کرد: امسال بیش از ۳۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت چغندر قند قرار گرفته که بیشترین اراضی اغلب در شهرستان های جنوبی استان قرار دارد.
وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن چغندر قند در این استان تولید شود.
کریم زاده با اشاره به وضعیت آب مصرفی در بخش کشاورزی و بحران کم‌ آبی دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: در مزارع چغندرقند از روش‌های آبیاری تحت فشار از جمله آبیاری بارانی و نوار تیپ استفاده می‌‌شود.
وی اظهار کرد: با تجهیز اراضی زیر کشت این محصول به سیستم های نوین آبیاری شاهد افزایش راندمان و بهره‌وری بیش‌تر از آب در مزارع چغندرقند هستیم.
برداشت چغندرقند از ۱۱ شهریور ماه امسال آغاز و هم اکنون به پایان رسیده است؛ بر اساس برآوردهای انجام شده تحویل این محصول به کارخانه های قند تا ۲۵ دی ماه سال‌ جاری ادامه می یابد.
منبع:ایرنا

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


یک × 7 =