رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی خبرداد

خرید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ تن چغندرقند در آذربایجان غربی

خرید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ تن چغندرقند در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از آغاز فصل برداشت چغندرقند در استان تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند استان خریداری شده است.

اسماعیل کریم زاده ، اظهار کرد: امسال بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر قند قرار گرفته که این میزان اراضی عمدتا” در شهرستان های جنوبی استان قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن چغندرقند در استان تولید شود.

کریم زاده با اشاره به میزان خرید چغندر قند تاکنون توسط پنج کارخانه قند استان، گفت: تاکنون بیشترین میزان خرید در حدود ۴۳۸ هزار تن توسط کارخانه قند ارومیه انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش ریالی خرید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ تن چغندرقند در استان در حدود ۵۴۲ میلیارد تومان است که تا کنون در حدود ۴۲ درصد معادل ۲۲۶ میلیارد تومان از مطالبات چغندرکاران در قالب پول نقد ، شکر و نهاده های کشاورزی پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج در حال پرداخت است.

وی با اشاره به وضعیت آب مصرفی در بخش کشاورزی و بحران کم‌ آبی دریاچه ارومیه ، با بیان اینکه در مزارع چغندرقند از روش‌های آبیاری تحت فشار از جمله آبیاری بارانی و نوار تیپ استفاده می‌‌شود، خاطرنشان کرد: با تجهیز اراضی زیر کشت این محصول به سیستمهای نوین آبیاری شاهد افزایش راندمان و بهره‌وری بیش‌تر از آب در مزارع چغندرقند هستیم.

وی با بیان اینکه برداشت چغندرقند از ۱۱ شهریور ماه امسال آغاز شده است، یادآور شد: برداشت چغندرقند هم اکنون به پایان رسیده و بر اساس برآوردهای انجام شده تحویل این محصول به کارخانجات قند تا ۲۵ دی ماه سال‌ جاری ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 9 = شانزده