استاندار آذربايجان غربي خبر داد

خریداری هشت هواپیمای باری و مسافربری برای استقرار در فرودگاه‌های آذربایجان غربی

خریداری هشت هواپیمای باری و مسافربری برای استقرار در فرودگاه‌های  آذربایجان غربی

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی از خریداری هشت هواپیمای باری و مسافربری برای استقرار در فرودگاه‌های استان خبر داد.
قربانعلی سعادت در آیین تودیع و معارفه فرماندار جدید خوی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: با مذاکرات انجام گرفته با سرمایه گذار و مشارکت یکی از بانک‌ها، مقرر شده است این تعداد هواپیمای کوچک باری و مسافربری خریداری و در فرودگاه‌های ارومیه ماکو و خوی مستقر شوند که این امر موجب تحرک و رونق صنعت هواپیمایی استان می‌شود. وی در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال رفع مشکلات مردم با خردمندی و تعامل با نخبگان و بهره مندی از اندیشه‌های آنان است.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید بر خلاف دولت‌های نهم و دهم، دولت ثروتمندی نیست ولی سعی دارد با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری خردمندی، هماهنگی، تعامل، همفکری و بهره>گیری از آرا و اندیشه‌های نخبگان و صاحب‌نظران و گسترش و تعمیق همکاری‌ها با بخش خصوصی، مسائل و مشکلات مردم و کشور را رفع کند.
وی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و بیانات معظم له در خصوص اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: در سال جدید باید با مدیریت جهادی، سرمایه گذاران و کارآفرینان را وارد صحنه‌های سازندگی و شکوفایی استان کرد.
وی به نام‌گذاری سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت جهادی مد نظر مقام معظم رهبری، راهبردی مناسب برای تقویت پایه‌های اقتصاد کشور و اشتغال آفرینی است که باید مورد توجه و مداقه مسئولان قرار گیرد.
استاندار آذربایجان غربی از تشکیل کمیته جذب سرمایه گذاری خارجی در استان نیز خبر داد و اظهار کرد: در این کمیته به دور از هرگونه تعصب، غرض ورزی و تنگ نظری، برای جذب و حضور سرمایه گذاران در استان برنامه>ریزی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.
سعادت گفت: همچنین در استان سعی می‌کنیم با تشکیل تعاونی‌های مردمی، مسیر اشتغال، کارآفرینی و جذب سرمایه گذاری در استان را بیش از پیش هموار سازیم.
وی به دلایل تاخیر در انتخاب فرمانداران استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قصد داریم افرادی لایق و توانمند را برای پست‌های مدیریتی و فرمانداری انتخاب کنیم، روند انتخاب مدیران و فرمانداران در استان به طول می انجامد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اظهار موافقت برای برگزاری اجلاس استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در شهرستان خوی اظهار کرد: این استان با توجه به توافق دو کشور برای ارتقای سطح مبادلات تا مرز ۳۰ میلیارد دلار می‌تواند نقش بسیار موثری را در این زمینه ایفا کند و برگزاری اجلاس استانداران مرزی نیز در همین راستا می‌باشد.
سعادت شهرستان خوی را دارای پتانسیل‌های بسیار خوب برای سرمایه گذاری ذکر کرد و افزود: مدیران و مسئولان این شهرستان باید توجه کافی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه در بخش‌های مختلف داشته باشند و برای جذب بیش از پیش سرمایه>گذاران داخلی و خارجی و رونق اقتصادی منطقه برنامه ریزی کنند.
در این جلسه استاندار آذربایجان غربی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات غلامحسین عماری، حسین سیوانی اصل را به عنوان فرماندار جدید شهرستان خوی معرفی و حکم وزیر کشور را به وی اعطا کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


8 × = شصت چهار