خروج گندم از آذربایجان غربی ممنوع شود

خروج گندم از آذربایجان غربی ممنوع شود

گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت جلوگیری از خروج گندم استان در سال زراعی جاری تاکید کرد و گفت: این امر باید به صورت جدی مدنظر دستگاه های اجرایی نظارتی قرار گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان، اکبر کرامتی در جلسه کارشناسی خرید تضمینی گندم استان افزود: با توجه به نیاز مصرفی استان به بیش از ۴۴۰ هزار تن گندم و به دلیل کاهش بارندگی‌ها و وضعیت نسبتاً مطلوب مزارع گندم باید امسال جلوی خروج گندم از استان را بگیریم و خرید گندم و برداشت آن به صورت بهینه مدیریت شود تا کمترین میزان هدر رفت در مزارع حتی یک کیلوگرم را نداشته باشیم.کرامتی در خصوص خرید تضمینی گندم در سال جاری اظهار کرد: سال گذشته به دلیل پایین بودن قیمت خرید تضمینی زراعان چندان تمایلی به فروش گندم خود نداشتند اما امسال پیش بینی می‌شود با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم شاهد افزایش قابل توجه خرید در مراکز خرید دولتی باشیم.
وی قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت را سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و خاطرنشان کرد: به دلیل پایین بودن قیمت خرید با توجه به هزینه‌های تولید تنها ۲۹۱ هزار تن گندم از زراعان خریداری شد، امسال قیمت خرید تضمینی پنج هزار تومان تعیین شده است.
کرامتی یادآور شد: در سال زراعی جاری در سطح ۹۰ هزار و ۱۹۶ هکتار از اراضی زراعی استان گندم آبی و در سطح ۳۰۰ هزار و ۹۳۲ هکتار گندم دیم کشت شده است.
وی با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته بارش‌های خوب بهاره را در استان شاهد بودیم، گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر شامل ۲۱۸ میلیمتر در استان بوده که موجب شده تا مزارع گندم و جو در منطقه از سطح سبز مطلوبی برخوردار بوده و شادی کشاورزان را به همراه داشته باشد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۰ ب.ظ

دیدگاه


− 3 = چهار