مديرکل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي خبر داد

خروج تعدادی قوچ و میش ارمنی از جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه

خروج تعدادی قوچ و میش ارمنی از جزایر پارک ملی  دریاچه ارومیه

گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: گوزن زرد در امینت کامل بوده و شرایط زیستی برای آن مطلوب است.
حسن عباس نژاد در گفت و گو با اروم نیوز اظهار کرد: در حد فاصل گلمانخانه تا حیدر آباد در سواحل غرب دریاچه ارومیه تعدادی از قوچ و میش‌های ارمنی دیده شده‌اند که در راستای زنده گیری آن‌ها و بازگرداندشان به زیستگاهشان اقدام کرده‌ایم.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده حداکثر ۲۵ راس قوچ و میش ارمنی از زیستگاه خود در جزیره کبودان به علت بحران آب و کاهش سطح تراز دریاچه ارومیه، پدیدار شدن خشکی‌های جدید و نیز به هم پیوستگی جزایر خارج شده‌اند که با تلاش محیط بانان در حال بازگشت به جزیره هستند.
عباس نژاد اظهار کرد: امسال هیچ‌گونه خروج گوزن زرد از جزایر دریاچه ارومیه گزارش نشده و این جزایر کاملا به وسیله دوربین‌هایی پایش می‌شوند.
وی ادامه داد: امسال دومین سالی است که شاهد خروج حیات وحش از زیستگاه‌های خود در جزایر دریاچه ارومیه هستیم.
عباس نژاد افزود: محیط زیست تمام تلاش خود را در راستای حفاظت از گونه های مذکور به عمل می‌آورد و از کلیه جوامع محلی و نیز دوستداران محیط زیست و طبیعت و تشکل‌های زیست محیطی درخواست همکاری در راستای حفاظت مطلوب دارد.وی از مردم محلی خواست از هرگونه شکار گونه های یاد شده جلوگیری و در صورت مشاهده نمونه ای از این قبیل تخلفات آن را به محیط زیست گزارش کنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: امنیت زیستگاهی به وجود آمده در جزایر اشک و کبودان کاملا حاکم بوده و اخیرا نیز ۲۰ هزار لیتر آب شیرین و سه تن علوفه برای حیات وحش به وسیله بالگرد ارسال شده است.هم اکنون ۳۱۰ راس گوزن زرد و بیش از ۱۴۰۰ راس قوچ و میش ارمنی در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه زیست می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


× 9 = پنجاه چهار