مديردرمان سازمان تامين اجتماعي استان تاكيدكرد

خدمات درمانی ازمهمترین حقوق شهروندی در جامعه کنونی

خدمات درمانی ازمهمترین حقوق شهروندی  در جامعه کنونی

گروه گفت¬وگو:مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: افتتاح پلی‌کلینیک تخصصی حضرت ولی عصر (عج) گام موثر برای ارتقای شاخص‌های سلامت به شمار می‌رود.
به گزارش آرازآذربایجان، دریافت خدمات درمانی یکی از مهم‌ترین حقوق شهروندی در جامعه کنونی به شمار می‌رود، به طوری که این موضوع هم اکنون به یکی از مطالبات عمومی تبدیل شده‌است و همواره مورد تاکید قرار می‌گیرد.
بنابراین دولت‌ها نیز با در نظر گرفتن الزامات جامعه فعلی همچنین با عنایت داشتن به اهمیت تاثیر جامعه و شهروندان سالم در توسعه همه‌جانبه برای ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت به طور روزافزون در تلاش هستند.
یکی از مهم‌ترین نهادهای مورد اشاره و نقش‌آفرین در این زمینه که برای کاهش آلام و دردهای افراد بیمار گام‌های بلندی برمی‌دارد مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی مناطق مختلف کشورمان می‌باشد، که اقدامات سازنده‌ای انجام می‌دهند.
در همین رابطه خبرنگار ما با محور قرار دادن عملکرد این مجموعه در طول سال جاری و اقدامات مختلف آن در زمینه‌های گوناگون مصاحبه‌ای با مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان ابراهیم شیرزاده انجام داده‌است، که خلاصه آن را در اینجا می‌خوانید:
* به عنوان سوال اول درباره مراجعه‌کننده‌های درمان سرپایی توضیحاتی ارائه فرمایید.
از لحاظ مراجعه‌کننده سرپایی در درمان مستقیم کل مراجعه‌کننده‌ها در سطح کشورمان حدود ۲۸ درصد است، ولی آذربایجان غربی ۲۶ درصد است، به طوری که با افتتاح پلی‌کلینیک تخصصی حضرت ولی عصر (عج) عملکرد این استان بهبود می‌یابد.
* خدمات استان در بخش بستری اشاره فرمایید.
در بخش بستری حدود ۱۶ درصد بیمه‌شدگان مناطق مختلف کشورمان در مراکز ملکی درمان می‌شوند، ولی در آذربایجان غربی این موضوع در حدود ۱۸ درصد تحقق پیدا کرده‌است که برای بهبود هر چه بیشتر شرایط خدمت‌رسانی تلاش می‌شود.
* طرح تحول سلامت در هزینه‌ها چه تاثیری داشت؟
طرح تحول نظام سلامت در تغییر هزینه‌های سازمان به معنای واقعی کلمه تاثیرگذار بوده‌است به طوری که در مقوله درمان مستقیم سال ۹۳ در مقایسه با سال ۹۲ هزینه‌های سازمان افزایش پیدا کرده‌است، که این موضوع در درمان غیرمستقیم هم حائز اهمیت است.
* مراجعه‌های اورژانسی به مراکز مختلف چگونه است؟
بیمارستان امام رضا (ع) بعد از بیمارستان امام خمینی (ره) دومین مرکز خدمت‌رسانی، مجهز و حائز اهمیت این سازمان در ارومیه به شمار می‌رود، به طوری که سالانه حدود ۵ هزار مورد مراجعه‌کننده به اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) صورت می‌گیرد.
* جایگاه بیمارستان امام رضا (ع) در پاسخ به مراجعات اورژانسی به چه صورت است؟
حدود نصف مراجعه‌کننده‌ها به صورت تحت‌نظر حدود ۶ ساعت در بیمارستان‌های مورد اشاره بستری می‌شوند، که پزشکان و پرسنل نسبت به ویزیت و ارائه خدمات درمانی موردنیاز مراجعه‌کننده‌ها اقدام می‌کنند.
بنابراین بیمارستان امام رضا (ع) از لحاظ جواب‌دهی به مراجعه‌های اورژانسی به معنای واقعی کلمه حائز اهمیت است به طوری که با بهره‌گیری از پرسنل مجرب، توانمند همچنین وظیفه‌‌شناس برای انجام وظایف قانونی و انسانی در مقابل مراجعه‌کننده‌ها اقدام می‌‌شود.
* مهم‌ترین اقدامات سازمان در سال ۹۴ را اشاره فرمایید.
استقرار سیستم مدیریت بحران در واحدهای تابعه یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در این سازمان برای سال جاری به شمار می‌رود، که منابع مالی موردنیاز برای اقدام در این زمینه تخصیص‌یافته و جهت اجرایی کردن آن هزینه شده‌است.
* بیمارستان‌های استان به چه دستگاه‌هایی مجهز شدند؟
منابع مالی لازم برای خریداری دو دستگاه رادیولوژی جذب شده‌است، به طوری که لوازم مورد اشاره خریداری شده و در بیمارستان جهت استفاده مراجعه‌کننده‌ها و بهره‌گیری از آنها در امور درمانی نصب شده‌اند، که امیدواریم این سری خدمات در ارتقای شاخص‌های سلامت موثر واقع شود.
* به پلی‌کلینیک تخصصی شماره ۲ ارومیه اشاره فرمایید.
بیش از ۱۱ و نیم میلیارد تومان برای خرید زمین، ساخت، تجهیز و تکمیل امکانات مورد نیاز پلی‌کلینیک تخصصی شماره دو ارومیه به عبارت دیگر مرکز حضرت ولی عصر (عج) هزینه شده‌است، که با حضور یکی از مسئولان بلندپایه سازمان و سایر مقامات استانی افتتاح شد.
*کلام آخر …
در اثر کاهش تحرک ابنای بشر، ماشینی شدن زندگی، ورزش نکردن، تغذیه نامناسب، زیاد شدن فشارهای روحی و روانی اقشار مختلف مردم به بیماری‌های مختلف گاه صعب‌العلاج و پرهزینه مبتلا می‌شوند، بنابراین ارائه خدمات درمانی یکی از مسائل حائز اهمیت به شمار می‌رود.
با عنایت به اهمیت مسئله درمان و سلامت دستگاه‌های اجرایی مختلف برای بهبود وضعیت سلامت مردم از جمله اداره ورزش و جوانان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همچنین مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان برای خدمت‌رسانی وارد عرصه عمل شده‌اند.
به طوری که گاه با سرسام‌آور بودن هزینه‌های ناشی از درمان، بستری‎شدن و مراقبت‌های بعد از بهبود، بیماران و خانواده آنها همه زندگی، دار و ندار خود را از دست می‌دهند
بنابراین برای کم شدن تبعات ناشی از درمان بیماری، سازمان‌ها به ویژه مدیریت درمان تامین اجتماعی وارد عمل شده‌اند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


× 5 = چهل