خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی در شان مردم نیست

خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی در شان  مردم نیست

گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات بهداشتی و درمانی که در آذربایجان‌غربی ارائه می‌شود، در شان مردم این استان نیست.
به گزارش آراز آذربایجان ایرج حریرچی در آئین تودیع و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان که در محل سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: باید در راستای بهبود خدمت‌رسانی گام برداشت.
وی افزود: آذربایجان غربی به لحاظ شاخص جمعیت به دلیل داشتن بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت هشتمین استان کشور قلمداد می‌شود همچنین ارائه خدمات درمانی در این استان در چند سال گذشته آغاز نشده، ولی نحوه ارائه خدمات رضایت‌بخش نیست.
این مسئول از وضعیت بیمارستان زنان، بخش سوختگی و اطفال بیمارستان‌های استان انتقاد کرد و افزود: اطفال بیمار و زنان زائو در فاصله بین تخت‌ها کف زمین خوابانده‌اند که باید مدیریت جدید به این اوضاع سامان دهد.
حریرچی با خطاب قرار دادن حاضران در جلسه انعکاس مشکلات به امام جمعه نماینده‌های مجلس به ویژه قاضی‌پور، استاندار و… را خواستار شد، ادامه داد: این استان در شاخص بهداشت و درمان از متوسط کشوری عقب مانده، در حوزه آموزش عالی نیز رتبه ۱۵ را دارد.
وی با اشاره به اینکه شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از افتخارات نظام سلامت کشورمان از آذربایجان غربی آغاز شده، بیان داشت: با توجه به سابقه درخشان استان، وضعیت کنونی قابل قبول نیست، به طوری که باید این استان در اجرای طرح پزشک خانواده شهری پیشگام شود.
معاون مدیرت و توسعه منابع وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قدمت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از تهران هم بیشتر است، ادامه داد: در این استان به آموزش بیشتر بها داده می‌شود در حالی که تامین سلامت مردم باید در اولویت قرار گیرد.
حریرچی با اظهار به وجود ۵۱ دانشکده دندانپزشکی در مناطق مختلف کشور، متذکر شد: در زمینه راه‌اندازی این دانشکده یک رقابتی بین استان‌ها ایجاد شده که با تداوم یافتن این روال ایران در سراسر جهان تنها کشوری می‌شود که از سایر پزشکان دندانپزشک بیشتر دارد که این مطلوب نیست.
وی از توجه بی‌رویه به ساخت مراکز آموزش عالی در این استان انتقاد کرد و اذعان داشت: در مراکز درمانی مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، ولی از طرف دیگر با ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی گوناگون روبه‌رو می‌شویم.
*عملکرد مثبت مسئولان موفق باید سرلوحه کار مدیران جدید باشد
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری هم در ادامه این مراسم گفت: عملکرد مثبت مسئولان موفق باید سرلوحه کار مدیران جدید باشد.آیت الله سیدعلی اکبر قرشی افزود: این الگوگیری لازمه کار مدیران جوان است و نباید از آن غفلت کنند.
وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مدیرانی کارآمد و متعهد روی کار آمدند که خدمت رسانی مهم‌ترین هدف آنان بوده است.
وی معنویت مداری را اصلی اساسی در رسیدن به موفقیت در تمامی عرصه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: همه مسئولان باید سعی کنند اقدامات و فعالیت‌های خود را بر اساس اصول دین مبین اسلام پایه ریزی کنند که می‌توان در آن موقع، به موفقیت در کارها بسیار امیدوار بود.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با ابراز رضایت از فعالیت‌های کوروش ساکی در دوره مدیریت خود در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اظهار کرد: این اقدامات، رضایت بیش از پیش مردم و مراجعان را در پی داشت که امیدواریم در دوره جدید نیز این امر تداوم یابد.
حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این آیین، با تاکید بر حل ضعف‌های ساختاری در این دانشگاه گفت: افزایش ظرفیت‌های درونی نظام در تمامی عرصه‌ها باید مورد توجه مدیر جدید دانشگاه علوم پزشکی استان باشد.
وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند که در حوزه سلامت، اقدامات زیربنایی انجام و مشکلات حوزه سلامت حل شود که تصمیمات مدیریتی در این خصوص کارساز است.
*قبول مسئولیت فرصتی برای خدمت به ملت است
امام جمعه ارومیه هم گفت: قبول مدیریت و مسئولیت فرصتی مغتنم برای خدمت به ملت بزرگ ایران اسلامی است.حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی اظهار داشت: پست‌های مختلف سازمانی و مدیریتی باید در راستای خدمت به کار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال این فرصت را در اختیار هر کسی قرار نمی‌دهد، ادامه داد: پست‌های مختلف اعم از کارمند ساده یا مدیریت فقط امانت الهی بوده و باید در راستای صیانت از این امانت حداکثر استفاده را ببریم، همه اقشار جامعه به ویژه مسئولان برای موفقیت مدیران جدید باید همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه من نیز به عنوان یک طلبه برای موفق شدن مدیران جهت رسیدن به چشم‌اندازهای ترسیم شده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود، ادامه داد: جلب رضایت خداوند متعال در گروی جلب رضایت و خشنودی بندگان او است، بنا بر این از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود حداکثر استفاده را باید ببریم.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: این دو مقوله زمینه‌های مختلف را در بر می‌گیرد بنا بر این در همه عرصه‌ها باید خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده و حماسه‌های باشکوهی را خلق کنیم.
*تامین نیروی انسانی بخش سلامت در اولویت قرار گیرد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی هم گفت: کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت یکی از دغدغه‌های جدی است که باید درراستای رفع این مشکل گام برداشته شود.
علیرضا رادفر اظهار داشت: در شاخص نیروی انسانی و پرسنل بخش بهداشت و درمان از استانداردهای ملی فاصله داریم.
وی با اشاره به اینکه باید درراستای امیدوار کردن و تامین نیازهای پرسنل گام برداشته شود افزود: برای اینکه پرسنل در حوزه سلامت با پشتکار و همراه با احساس مسئولیت خدمت کنند، ابتدا باید برای رفع مشکلات آنها گام‌های بلندی برداریم، تا زمینه برای خدمت بهتر به مردم فراهم شود.
رادفر ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی را در سایه کار تیمی دانست و ادامه داد: فردی که برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان منصوب شده، با مشکلات، چالش‌ها و ظرفیت‌های استان به خوبی آشنا است، بنابراین موفقیت‌های دانشگاه در چند سال آینده بیشتر می‌شود.
وی بر ضرورت راه‌اندازی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید کرد و بیان داشت: راه‌اندازی شعب دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های مختلف استان یک ضرورت جدی است، چرا که در سایر استان‌های کشورمان به این موضوع به طور جدی اهتمام می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی از اینکه در پرداختن به مسائل دانشگاه علوم پزشکی معمولا دانشجویان مغفول واقع می‌شوند، انتقاد کرد و اظهار داشت: هنگام بررسی مسائل این دانشگاه، دغدغه‌های بهداشتی و درمانی بر مسائل دانشجویان سیطره پیدا کرده و بعد آموزشی این مجموعه فراموش می‌شود.
*تعداد تخت‌های بیمارستانی آذربایجان_غربی به حدود ۳۷۰۰ تخت رسید
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان در دو سال گذشته به حدود سه هزار و ۷۰۰ تخت رسیده است.
کوروش ساکی افزود: تا سال ۹۰، تخت‌های بیمارستانی مراکز درمانی استان، ۳۶۰۵ تخت بود که در این دو سال بیش از ۸۰ تخت افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: این میزان افزایش موجب شده که خدمات بسیار بیشتری به ویژه در حوزه‌های تخصصی به بیماران در سراسر استان ارائه شود.
وی اظهار کرد: در دو سال گذشته شاهد رشد بسیار خوب کمی و کیفی در دانشگاه علوم پزشکی استان بودیم که افتتاح دانشکده داروسازی، ارتقای این دانشگاه به تیپ یک و ایجاد واحد بین‌الملل از جمله مهم‌ترین این اقدامات بوده است.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: افزایش ۳۰ درصدی دانشجویان این دانشگاه رشد دو برابری هیئت علمی، افتتاح بیمارستان‌های مختلف در شهرستان‌های استان و کسب مجوز دانشکده مستقل خوی از جمله دیگر اقدامات در حوزه علوم پزشکی در این مدت در استان بوده است.
ساکی از انتشار اطلس بیماری‌های نادر در استان به عنوان یکی از کارهای منحصر به فرد خبر داد و گفت: این امر برای نخستین بار در جهان در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اتفاق افتاده که مایه مباهات است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی پتانسیل بالایی دارد و باید از این پتانسیل برای ارتقای دانشگاه و درخشش بیش از پیش آن استفاده شود.
در این آیین جواد آقازاده به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی معرفی شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


× 5 = سی