امام جمعه خوي:

خبرنگاران سنگربانان خط مقدم اطلاع رسانی هستند

خبرنگاران سنگربانان خط مقدم اطلاع رسانی هستند

گروه خبر: امام جمعه خوی گفت: خبرنگاران سنگربانان خط مقدم اطلاع رسانی و ارتباطات هستند.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه های نماز جمعه خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با تمسک به حدیثی از رسولخدا(ص) اظهار داشت: آن بزرگوار می فرماید پرهیزگاری هدفی است که پیروان آن نابود نمی شوند و عمل کنندگان به آن پشیمان نمی گردند چون بوسیله تقوی پیروزمندان کامیاب شدند و به وسیله نافرمانی زیانکاران زیان دیدند.
وی ادامه داد: از جمله مفاهیم ارزشی در میان معارف اسلامی مفهوم خیر است که در مقابل شرّ قرار دارد که در آیات و روایات متعدد مورد توجه و عنایت قرار گرفته است .
وی در بخش پایانی از سخنان خود اجتناب از گناهان کبیره ،اطاعت خداوند و پیامبر او ،انفاق کردن در راه خداوند،تلاوت کردن کلام ا.. مجید،جهاد کردن در راه خداوند ،پرداختن خمس و زکات و حضور در نمازهای جمعه را از جمله مصادیق خیر از دیدگاه قرآن برشمرد.
*شیعیان پاکستان قربانیان همیشگی تروریست های تکفیری
خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به ۱۴ مرداد سالگرد شهادت شهید سید عارف حسین حسینی رهبر شیعیان کشور پاکستان و نماینده رهبر کبیر انقلاب در آن کشور توسط تروریستهای ناشناس اظهار داشت:بعد از ایران ، از جمله کشورهایی که بیشترین شیعیان در آنجا سکونت دارند کشور پاکستان است شیعیان پاکستان در طول تاریخ در جریان سازی و تأثیر گذاری برآینده جهان اسلام، نقش خطیری را ایفا کرده اند و با الگو گرفتن از ائمه اطهار(ع) همواره زمانه خود را به درستی درک کرده و بر اساس تکلیف الهی وظیفه خود را انجام داده و در این راه از جان، مال و آبروی خود دریغ نکرده اند.
وی گفت: بر اساس برخی شواهد تاریخی، تشیّع در نیمه اول قرن یکم هجری به سرزمین شبه قاره هند راه پیدا کرده است. اکنون جمعیت شیعی پاکستان حدود ۳۰ میلیون نفر تخمین زده شده است.
وی ادامه داد:شیعیان در سال ۱۹۷۹ حزب »نهضت اجرای فقه جعفری«را با رهبری روحانی انقلابی شیخ جعفر حسین تأسیس کردند که پس از او شهید عارف حسین حسینی، رهبری حزب را بر عهده گرفت لازم به ذکر است که شیعیان پاکستان قربانیان همیشگی تروریست های تکفیری می باشند.حجت الاسلام شکوری با تبریک ۱۱ ذی القعده روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به نمازگزاران اظهار داشت مرحوم صدوق در کتاب عیون اخبار الرضا روایتی را نقل می کند از شخصی به نام ابراهیم بن عباس که می گوید ندیدم امام رضا(ع)به کسی کلمه ای با خشونت بگوید و ندیدم هرگز سخن کسی را پیش از تمام شدن قطع کند و هرگز خواسته کسی را اگر توان داشت رد نمی کرد و هرگز پایش را در حضور دیگران دراز نمی کرد و هرگز در حضور همنشین به چیزی تکیه نمی داد و هرگز به کسی از زیردستان و مملوکانش دشنام نمـی داد و هرگز آب دهان نمی انداخت و هرگز با صدای بلند نمی خندید بلکه خنده آن بزرگوار تبسم بود.
*خبرنگاران سنگربانان خط مقدم اطلاع رسانی و ارتباطات هستند
امام جمعه خوی با اشاره به ۱۷ مرداد سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزار جمهوری اسلامی در افغانستان توسط تروریستهای طالبان و روز خبرنگار دارا بودن بر تعهد و ایثار ،قدرت تحلیل حوادث ،شناخت ترفندهای دشمنان ،رصد کردن حوادث و اتفاقات بین المللی ،اطلاع رسانی دقیق و به موقع ،رعایت انصاف ،بیان واقعیات ،تحمل کردن بی مهریها ،استقبال از خطرات ،رعایت کردن ارزشهای اسلامی و خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ،توجه جدی به حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه را از جمله ویژگی های نوع خبرنگاران نظام جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار داشت:در نهایت می توان گفت:خبرنگاران سنگربانان خـط مقـدم اطـلاع رسـانی و ارتبـاطـات هـستنـد.
*حج مظهر عظمت ،وحدت ،یکپارچگی و قدرت امت اسلام است
شکوری با اشاره به دیدار روز یکشنبه مقام معظم رهبری با کارگزاران حج مواضع آن بزرگوار را مورد یادآوری قرار داده و اظهار داشت:بر اساس مواضع رهبری حج یک ظرفیت بی نظیر معنوی و اجتماعی برای ابراز عقیده و بیان موضع همچنین جایی برای بیان مواضع ملت های مسلمان در خصوص فلسطین برشمرده و حفظ امنیت ،عزت و رفاه و آسایش حجاج ایرانی و غیرایرانی از جمله مطالبات جمهوری اسلامی برشمردند و حج را مظهر عظمت ،وحدت و یکپارچگی و وحدت امت اسلامی برشمردند و در نهایت ولی امر مسلمین حجاج را به نماز اول وقت ،حضور در نمازهای جماعت مسجد النبی و مسجد الحرام ،تلاوت قرآن در حرمین ،توجه ویژه به اعمال عرفه ،پرهیز از بازارگردی و پالایش روح و دل خود توصیه فرمودند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


× 9 = شصت سه