نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي:

خبرنگاران در خصوص کوتاهی مسئولان موضع گیری منطقی داشته باشند

خبرنگاران در خصوص کوتاهی مسئولان موضع گیری منطقی داشته باشند

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان_غربی با اشاره به اینکه رسالت رسانه ها بسیار خطیر و مهم است گفت: خبرنگاران قبل از انتشار مطلب از صحت آن اطمینان پیدا کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در دیدار با اصحاب رسانه با بیان اینکه امروز رسانه به عنوان شکل دهنده محور حرکت جامعه دارای اهمیت فراوانی است گفت: مسئولیت رسانه حساس و سنگین است و فعالیت اصحاب رسانه به اعتقاد من کاری حساس و مهم و در عین حال خطرناک است.
وی، افزود: انجام رسالت خبرنگاری در مسیر صحیح موجب هدایت درست جامعه و ذخیره اخروی می‌شود و در صورت عدم توجه به رعایت مبانی دینی و اجتماعی خسارت عظیمی برای فرد خواهد داشت.
به گزارش آرازآذربایجان ، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تصریح کرد: حساسیت فعالیت خبرنگاری مستقیم به جامعه مربوط است و کار بدون معیار الهی موجب ضربه به بدنه اجتماع و نظام می شود همچنین مطالبات رهبری در بیانات مختلف در صورتی که از سوی اصحاب رسانه مطرح شود و مورد پیگیری واقع شود قطعا نتایج مطلوبی حاصل می شود.
وی، ادامه داد: گاهی اوقات بیانات رهبری تنها به ذکر سخنان مسئولین خلاصه می شود که باید با ورود رسانه ها به صورت عملی پیگیری شده و در خصوص کوتاهی های مسئولان موضع گیری شود.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه رسانه زبان گویای امر به معروف و نهی از منکر است و باید در این مسیر وظیفه خود را به درستی انجام دهد عنوان کرد: تلاش برای تبلیغ معروفات وظیفه خطیر و اصلی رسانه است و باید به آن توجه شود.وی، اذعان داشت: کاری که رسانه انجام می دهد هیچ سخنرانی توانایی آن را ندارد چراکه تکیه رسانه بر مباحث منطقی موجب تاثیرگذاری مطلوب آن می شود.
امام جمعه ارومیه، خاطر نشان کرد: مراقب مطالب مطرح شده در رسانه ها باشید که موجب فریب مردم و تاثیر برعکس نشود چرا مردم قبول کرده و عمل می کنند بنابراین در این خصوص باید توجه اساسی شود.
وی، بابیان اینکه باطل ترین مباحث را می توان در رسانه به صورت زیبا نمایش داد و برعکس آن نیز می تواند صورت گیرد گفت: رسانه غرب چنان تبلیغ می کند که مسلمان با سگ رابطه داشته و این موضوع را نمونه تمدن و روشنفکری می پندارد بنابراین سعی شود معروفات در قالب های زیبا مطرح شود تا تاثیر مناسب آن در جامعه مشاهده شود.حجت الاسلام قریشی، تاکید کرد: در رسانه مشکل داریم مطالبی که حق و باطل باهم آمیخته و صحت ندارد به صورت وسیع منتشر میشود و آبروی اشخاص از بین میرود مواظبت کنید که مباحث درست رسانده شود.
وی با بیان اینکه بر اساس روایات اسلامی فردی که موجب آبروریزی انسان شود از ولایت خدا خارج و در ولایت شیطان وارد می شود تصریح کرد: توجه به مسائل شرعی در بیان مطالب و منبع خبر مورد توجه باشد چراکه نحوه بیان مطالب بسیار مهم است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۵:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


7 − = یک