خام فروشی مواد معدنی متوقف شود

خام فروشی مواد معدنی متوقف شود

آراز آذربایجان- فرماندار تکاب گفت: مدیریت یکپارچه برای تولید و اشتغال در معادن این شهرستان بسیار ضروری است.
محمود زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های معدنی تکاب اظهارکرد: با مدیریت یکپارچه معادن باید انتظارات از ظرفیت‌های معدنی تکاب محقق و حلقه‌های زیرساختی و برندسازی بر پایه معادن ایجاد شود.
وی با اشاره به فعالیت ۲۳ معدن سنگ و دو معدن طلا در این شهرستان گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی تکاب زمینه مناسبی برای مشارکت معادن در فرآیند توسعه این منطقه است.
زمانی اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذاری حوزه مصنوعات سنگی و تجمیع هنرمندان طلاساز، ایجاد مجتمع‌های طلاسازی، راه‌اندازی واحدهای سنگبری، مجسمه‌سازی و مصنوعات هنری سنگی، استفاده بهینه از باطله‌های معدنی از انتظارات توسعه صنایع معدنی است.
وی با بیان اینکه تعامل دوطرفه بین معدن‌داران و ادارات برای توسعه شهرستان ضروری است تاکید کرد: معادن، خانه معدن، انجمن معدن‌داران و ادارات تکاب با همکاری گسترده با یکدیگر به‌طور جدی به‌دنبال ایجاد صنایع پایین دست معادن به منظور ایجاد اشتغال و افزایش تولید باشند.
زمانی با بیان اینکه معادن از ظرفیت‌های مهم تکاب هستند که باید فعالیت آنها در راستای توسعه پایدار شهرستان باشد، افزود: سودآوری معادن، ایجاد اشتغال برای جوانان، رونق اقتصادی برای شهرستان، احیا منابع طبیعی و مشارکت در توسعه تکاب باید به‌طور همزمان از سوی معادن انجام شود تا ظرفیت‌های معدنی شهرستان در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد.
لزوم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در شهرستان تکاب
فرماندار تکاب عنوان کرد: باید از عرصه خام فروشی مواد معدنی خارج شویم و به سمت ایجاد و توسعه صنایع پایین دست معادن و فرآوری مواد معدنی حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش صنایع پایین دست معادن و فرآوری سنگ و مواد معدنی هستیم اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی و اجرای طرح‌های آبخیزداری از محورهای اصلی توسعه پایدار تکاب به‌شمار می‌رود.
زمانی با تاکید بر همکاری جدی معادن برای احیا و بازسازی مراتع و منابع طبیعی تکاب بیان کرد: نگاه مثبتی به معادن منطقه وجود دارد اما در کنار توسعه فعالیت‌های معدنی باید حفظ محیط زیست و احیا منابع طبیعی نیز لحاظ شود.
فرماندار تکاب بیان کرد: برای واگذاری زمین جهت احداث مجتمع‌های صنعتی فرآوری سنگ و طلا در شهرستان همکاری لازم از سوی ادارات از جمله منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و معادن نیز باید در این زمینه همکاری و مشارکت کنند.
وی افزود: فعالیت‌های معدنی موجب تخریب جاده‌ها می‌شود و این یک واقعیت است که باید به آن توجه شود از این رو معادن فعال منطقه برای مناسب‌سازی و آسفالت جاده‌های تخریب شده همجوار معادن با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همکاری و در زمینه توسعه شهرستان مشارکت کنند.
تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع‌شده و به دلیل دارا بودن ۲ معدن بزرگ طلای “زرشوران” و “آق‌دره” و معادن متعدد سنگ، یکی از قطب‌های معدنی کشور به‌شمار می‌رود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


9 × = هجده