خام فروشی ناشی ازعدم وجود قوانین و عملکرد ضعیف مسئولان اجرایی است

خام فروشی ناشی ازعدم وجود قوانین و عملکرد  ضعیف  مسئولان اجرایی است

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خام فروشی یکی از اصلی ترین موانع پیش روی تولید در کشور و آذربایجان غربی است گفت: اگر تا کنون ظرفیت های گسترده آذربایجان غربی آنگونه که باید مورد استفاده قرار نگرفته و همچنان شاهد این حجم از خام فروشی و هدر رفتن منابع هستیم، ناشی از عدم وجود قوانین محکم و ضعف برخی مسئولین اجرایی بوده است.
نادر قاضی پور، اظهار کرد: اقداماتی نظیر راه اندازی برخی صنایع پایین دست می تواند در کاهش میزان خام فروشی موثر باشد اما مقابله جدی با آن، نیازمند همگرایی عمومی و اعتقاد کامل به ضرورت از بین رفتنش است.
وی افزود: سنگ های روستای قره آغاج و سیلیس روستای قره باغ به ایتالیا و چین صادر می_شود و پس از برش های میلیمتری، با قیمتی گران تر به ایران وارد می شود و به اسم کالای لوکس خارجی دست خریدار داخلی می رسد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در این استان، که معادن طلای زرشوران و اق دره را داریم، کارگاه های تولید انگشتر و زیورآلات به راه بیفتد، اشتغال بسیار زیادی ایجاد می شود. قاضی پور ابراز داشت: سیب و انگور ما به کنسانتره تبدیل می شود و برای تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر نظیر دارو به اروپا صادر می شود.
وی در ادامه گفت: نمک دریاچه ارومیه از قزاقستان و قرقیزستان سر در می آورد، در حالی که می توان مجموعه هایی را برای تصفیه آن در گورچین قله و قالقاچی و قره باغ ارومیه ایجاد کرد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حتی پوست گردو، و پوست خشک داخل آن نیز می توانند برای تولید رنگ یا پودر غذا مورد استفاده قرار گیرند.
وی افزود: اگر تا کنون ظرفیت های گسترده آذربایجان غربی آنگونه که باید مورد استفاده قرار نگرفته و همچنان شاهد این حجم از خام فروشی و هدر رفتن منابع هستیم، ناشی از عدم وجود قوانین محکم و ضعف برخی مسئولین اجرایی بوده است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از راه دانا؛ قاضی پور خاطرنشان کرد: در این روزهای شیوع کرونا شاهد نمایان شدن ظرفیت بسیار بالای گروه های مردمی در ایجاد ماسک و سایر محصولات هستیم که جا دارد این فعالیت ها تعطیل نشود و با نقش آفرینی مجموعه های مختلف از جمله اداره کل کار، تبدیل به کارگاه های مشاغل خانگی و محله محور در شهر و روستا شود؛ می توان به جای ماسک در ایام پس از کرونا، محصولاتی مانند پرده، کرکره، نرده و محصولات مختلف دیگر تولید کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۹ ب.ظ

دیدگاه


سه × 9 =