- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

خام فروشی میوه صرفه اقتصادی ندارد

Posted By admin On بهمن ۸, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۰۲ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بیش از یک میلیون تن محصولات باغی دراستان تولید شد.
به گزارش آراز آذربایجان، رسول جلیلی افزود: در سال جاری یک میلیون و ۵۸۷هزار تن محصولات باغی دراستان تولید شده که نسبت به سال گذشته رشد را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت دارد، تصریح کرد: از این میزان اراضی تنها در ۸۳۰هزار هکتار آن کشت انجام می شود.جلیلی یاد آور شد: بیشترین میزان محصولات باغی تولیدی استان در سال جاری مربوط به سیب درختی با یک میلیون و ۱۵۰هزار تن بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه بیشتر محصولات باغی تولیدی استان فراوری یا بصورت خشک شده نیز به فروش می رسد، خاطرنشان کرد: میران تولید محصولات خشک باغی استان در سال جاری ۱۱هزار و ۷۰۰تن بوده که گردو با ۸۳۰تن بیشترین محصول تولیدی بود.وی اظهار کرد: عمده محصولات خشک باغی در استان ازجمله گردو و کشمش در داخل استان مصرف و یا به کشورعراق صادر می شود.جلیلی با اشاره به اینکه خام فروشی میوه دیگر صرفه اقتصادی ندارد و توجه به فراوری محصولات کشاورزی بیشتر شده است، یاد آور شد: در حال حاضر ? کارخانه فرآوری چغندرقند و ۲۳۴ کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی با ظرفیت ۴میلیون تن فرآوری محصولات کشاورزی در استان فعالیت دارند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%ae%d8%a7%d9%85-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%8a-%d9%85%d9%8a%d9%88%d9%87-%d8%b5%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%8a-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.