- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

خام فروشی معادن مانع توسعه اقتصادی آذربایجان غربی است

Posted By admin On دی ۱۵, ۱۳۹۷ @ ۱۱:۵۱ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: بسیاری از محصولات معدنی استان بصورت خام فروشی عرضه می شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، رضا حسینی در چهارمین جلسه شورای معادن استان که در محل استانداری ترتیب یافت با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های استان در حوزه معدن گفت: با استفاده از ظرفیت های معادن می توان ۲۵ درصد از درآمدهای اقتصادی استان را بدست آورد .
وی با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات معدنی استان بصورت خام فروشی عرضه می شود، ادامه داد: متاسفانه نتوانسته ایم از تولیدات معدنی استان به نحو شایسته استفاده کنیم و از ارزش افزوده قابل توجه این محصولات برای استان درآمد کسب کنیم.
وی ادامه داد: بخش معدن استان نیاز به سرمایه_گذاری برای تولید محصولات معدنی در جهت افزایش ارزش افزوده دارد و استانداری آمدگی کامل برای ارائه تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران در این بخش است.وی همچنین افزود: بخش معدن استان می تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان را فراهم نماید.
وی در خصوص نقش معادن طلا در توسعه استان نیز گفت: متاسفانه معادن طلای استان نتوانسته اند نقش موثری در توسعه استان ایفا کنند.حسینی در ادامه از ایجاد پنجره واحد تجاری در بخش معاون استان نیز خبر داد و گفت: برای رفع موانع و مشکلات حوزه معادن استان و فراهم نمودن زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران در این بخش ، پنجره واحد تجاری در بخش معادن استان تشکیل می شود تا سرمایه گذاران بتوانند به راحتی در این بخش سرمایه گذاری کنند.
همچنین معاون اقتصادی استاندار آذربایجان_غربی بر ضرورت اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار استان تاکید کرد.
رضا حسینی در چهاردهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان بر ضرورت پیگیری و اجرای صحیح سیاست‌ها، برنامه‌ها و مصوبات ستاد تنظیم بازار استان برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها تاکید کرد و افزود: یکی از مهم ترین وظایف ستاد تنظیم بازار، تامین به موقع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است لذا مصوبات این ستاد که در راستای تامین منافع عمومی است باید اجرا شود.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در رابطه با قیمت مرغ گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی، از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور است، قیمت مرغ در این استان نباید گران تر از سایر استان ها باشد.حسینی افزود: برای مدیریت و تنظیم هر چه بهتر بازار از جمله اصلاح قیمت مرغ در استان، بدنبال اخذ اختیاراتی از ستاد تنظیم بازار کشور هستیم تا بر اساس این اختیارات، بتوانیم با توجه به ظرفیت_ها و شرایط برای استان تصمیم گیری کنیم.
همچنین در این جلسه با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار استان مقرر شد هر کیلو گوشت مرغ در استان به قیمت حداکثر ۱۲ هزار تومان عرضه شود و با فروشندگانی که این سقف را رعایت نکنند برخورد قانونی لازم صورت گیرد.معاون استاندار آذربایجان غربی در ادامه این جلسه از دبیرخانه ستاد تنظیم بازار استان خواست در هر جلسه ستاد قیمت اقلام اساسی در تمامی استان های کشور اخذ و در جلسات قرائت شود تا جایگاه استان در کشور مشخص شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%ae%d8%a7%d9%85-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%8a-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b9-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%8a-%d8%a2%d8%b0%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.