حوادث طبیعی ۹۵۰۰ میلیارد ریال به آذربایجان غربی خسارت زد

حوادث طبیعی ۹۵۰۰ میلیارد ریال به آذربایجان غربی خسارت زد

آرازآذربایجان- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: حوادث طبیعی در سال جاری ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت ها، ابنیه های روستایی و بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.
امیرعباس جعفری روز دوشنبه در جلسه مدیریت بحران بوکان اظهار داشت: ۹۵۰ میلیارد ریال از این مقدار خسارت به بخش کشاورزی و مابقی در بخش زیرساخت ها از جمله راه ها و مساکن روستایی بوده است.
وی با اشاره به اینکه ایران رتبه دهم در وقوع حوادث غیرمترقبه را در سطح جهان داراست، گفت: ۳۴ حادثه از مجموع ۴۳ حادثه غیرمترقبه جهان در ایران و ۲۷ نوع از آنها در آذربایجان غربی روی می دهد و همه دستگاه های اجرایی استان باید هماهنگی و آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.
جعفری بیان کرد: هر چهار سال یک بار زلزله بالای پنج ریشتر و هر ۱۰ سال یکبار زلزله ای بالای ۶ و ۶٫۵ ریشتر در کشور روی می دهد و مقاوم سازی مساکن روستایی باید با جدیت دنبال شود.
وی با بیان اینکه ۳۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان در مقابل حوادث مقاوم سازی شده، ادامه داد: مقاوم سازی مساکن روستایی یکی از اقدامات پیشگیرانه است و مسوولان باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
جعفری، شمار واحدهای مسکونی روستایی بیمه شده در مقابل حوادث غیرمترقبه در سال جاری را ۱۳۰ هزار واحد عنوان کرد و اظهار داشت: از مجموع ۲۵۰ هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی حدود ۶۸ درصد در مقابل حوادث بیمه شده است.
وی با اشاره به تلفات انسانی در حوادث طبیعی این استان بیان کرد: امسال ۱۲ نفر در حوادث طبیعی استان جان خود را از دست داده اند که ۶ نفر از آنان در اثر سیل، پنج نفر در اثر صاعقه و یک نفر نیز به خاطر طوفان جان باخته اند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


5 − چهار =