نماينده مردم ماکودر مجلس:

حمله عربستان به یمن موجب خدشه‌دار شدن قوانین بین‌المللی شد

حمله عربستان به یمن موجب خدشه‌دار شدن قوانین بین‌المللی شد

گروه خبر:نماینده مردم شوط، ماکو، چالدران و پلدشت گفت: حمله عربستان به یمن موجب وارد شدن خدشه‌ به قوانین بین‌المللی شده و مخالف با امنیت ملت‌ها است.
محمد علیپور در گفت‎وگو با آرازآذربایجان با اشاره به حمله مجدد عربستان سعودی به یمن، اظهار داشت: عربستان وقتی از ۲۷ روز بمباران مردم یمن نتیجه نگرفت و هیچ توجیهی برای تجاوزی که شروع کرده بود نیافت، حمله به یمن را دوباره آغاز کرد.
وی با بیان اینکه فضاحتی که عربستان در یمن به بار آورد اذهان عمومی را نسبت به عملکرد آل سعود خدشه‌دار کرد و موجب زیر سوال رفتن کارآیی این دولت شد، خاطرنشان کرد: حمله عربستان به یمن از همان ابتدا از هیچ پایه و اساسی برخوردار نبود و بمباران دوباره مردم یمن از سوی آل سعود برای توجیه رسوایی اولیه است تا از آن فضاحت خارج شود.
علیپور تصریح کرد: این تجاوز نه تنها قدرت انصارالله را در این کشور کم نکرد بلکه سبب محبوبیت بیشتر این حزب در داخل یمن شد و در نتیجه عربستان از عمل خود نتیجه معکوس گرفت. وی به کشته شدن غیرنظامیان در این جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: کشته شدن زنان و کودکان بی‌گناه و افراد غیرنظامی در این جنگ تحمیلی، سبب توجه افراد عدالت‌خواه جهان و سازمان‌های بشردوستانه به کشور یمن شد و عملکرد دولت آل سعود را زیر سوال برد که به هیچ وجه به نفع عربستان نیست.
این نماینده مجلس ادامه داد: عربستان سال‌های زیادی است که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند و برای عزیز نشان دادن خود به این دولت غاصب، دست به کشتار مسلمانان منطقه به ویژه مردم یمن زده است.
علیپور حمله عربستان به یمن را موجب خدشه‌دار شدن قوانین بین‌المللی و مخالف با امنیت ملت‌ها دانست و گفت: کاری که عربستان کرد مغایر با قوانین بین‌المللی و بر هم زدن این قوانین است که برای افکار عمومی دنیا قابل قبول نیست.
وی شکست عربستان را در دور جدید حمله‎هایش به یمن قطعی خواند و افزود: عربستان با محاصره و بمباران مردم یمن سعی در از پا در آوردن مردم یمن و شکست انصارالله دارد، اما به طور قطع در این حمله نیز شکست می‌خورد.
نماینده مردم شوط، ماکو، چالدران و پلدشت عمل آل سعود را غیرمنطقی دانست و گفت: خواست عربستان تحمیل رئیس جمهور مستعفی به مردم یمن است که حرف زور و غیرمنطقی است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 12