عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام دراروميه:

حل مشکلات مردم مهمترین مصداق مجاهدت است

حل مشکلات مردم مهمترین مصداق مجاهدت است

گروه خبر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیریت جهادی با تاسی از سرداران شهید را مورد تاکید قرار داد و گفت: حل مشکلات مردم مهمترین مصداق مجاهدت در دوران کنونی است.
محمدباقر قالیباف در آئین بزرگداشت شهیدان مهدی و حمید باکری و شهدای عملیات های بدر و خیبر که در ارومیه برگزار شد با اشاره به نقاط تمایز مدیریت های دوران دفاع مقدس با سال_های پس از آن، افزود: دارا بودن روحیه مجاهدت و فداکاری در بین مردم و مسئولان اداره مردمی جنگ و کشور و پرداختن هزینه برای رسیدن به اهداف توسط آحاد مختلف مردم از جمله این نقاط تمایز به شمار می رود.
وی دوران دفاع مقدس را تبلور واقعی فرهنگ مردم ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: مردم کشور در دوران دفاع مقدس با تبعیت از منطق قرآن و اهل بیت (ع) و با انگیزه الهی به میدان آمدند و با هدف عزت اسلام وارد عرصه شدند. وی اظهار کرد: امروز نیز پس از ۳۰ سال از پایان دفاع مقدس، تحلیلگران با انصاف و آگاه به قدرت و عظمت ایران در سایه جانفشانی های دوران دفاع مقدس اذعان دارند.
وی با اشاره به اینکه از جمله عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس اداره مردمی جنگ و کشور بود، بیان کرد: همه مردم در آن دوران خود را در دفاع شریک می دانستند و تحریم ها هم به واسطه حضور مردم بسیار کمرنگ بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مسئولان نیز در دوران دفاع مقدس مردمی و برخاسته از مردم بودند و در میان مردم نیز زندگی می کردند. قالیباف با طرح این سوال که آیا امروز نیز مردم در اداره کشور سهیم هستند، ادامه داد: از زمانی چالش ها در کشور آغاز شد که مردم از صحنه تصمیم گیری برای حل مشکلات حذف شدند.
وی ترویج فرهنگ فداکاری و روحیه مجاهدت را از دیگر ویژگی های دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: امروز نیز کشور به روحیه مجاهدت و از خودگذشتگی نیاز دارد و باید با این روحیه، خدمت به ملت در دستور کار قرار داده شود. وی افزود: مردم باید بتوانند در اقتصاد کشور ایفاگر نقش باشند و به جای گروه و افراد خاص امکان حضور در مسئولیت های مختلف برای همه مردم فراهم شود.
وی پرداخت هزینه توسط آحاد مردم برای رسیدن به اهداف ملی را از جمله دیگر ویژگی_های دوران دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: هر تصمیم و اتفاق بزرگی، موافقان و مخالفانی دارد و با وجود اینکه می تواند موجب بردن آبرو، برچسب زدن و تهمت زدن از سوی برخی افراد صاحب منافع باشد، باید این تصمیم را در راستای اعتلای ملی اجرا کرد و برای آن نیز هزینه داد.
وی موفقیت های دوران دفاع مقدس با وجود تحریم های شرق و غرب را بهترین الگو برای موفقیت در حوزه اقتصاد عنوان کرد و ادامه داد: علوم دفاعی بسیار پیچیده تر و حساس تر از علوم اقتصادی بوده و موفقیت اقتصادی با تکیه بر تجربه ها و دستاوردهای علوم دفاعی قابل تحقق است.
وی جوانان امروز را قابل اعتماد و بسیار موفق دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت جوانان برای اعتلای کشور بیش از پیش استفاده کرده و در این مسیر از بهانه تراشی دوری کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امت اسلامی و مردم ایران را مدیون خون پاک شهیدان و امام شهیدان خواند و گفت: عزت ما و احیای دنیای اسلام در سایه رشادت ها و شهادت این مردان حاصل شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این آئین گفت: جانفشانی شهیدانی نظیر باکری ها در دوران دفاع مقدس و در دفاع از کیان اسلامی از ارکان اصلی استقرار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: همه ما باید از شهیدان درس استقامت و جانفشانی در راه دفاع از نظام اسلامی بگیریم. وی اضافه کرد: اگر استقامت این شهیدان نبود، ما امروز این امنیت مثال زدنی را نداشتیم و عزت‌ امروزمان را مدیون خون پاک شهیدان هستیم.
وی اظهار کرد: مهمترین وظیفه ما در ادای دین به خون پاک شهیدان، توجه به فرهنگ‌ ایثار و شهادت و فراموش نکردن جانفشانی آنان در برهه_های مختلف است. وی بیان کرد: برگزاری مجالس اینچنینی از جمله مهمترین کارهایی است که می توان در راستای ادای دین به شهدا انجام داد و باید این‌ مجالس به طور مستمر تکرار‌ شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: توجه به مقام شهیدان را باید از ائمه معصومین(ع) و رهبر معظم انقلاب بیاموزیم زیرا در سیره اهل بیت (ع) و رهبری موارد بسیاری در پاسداشت خون شهیدان وجود دارد. آذربایجان غربی ۱۲ هزار شهید دارد که برای ترویج سیره آنان وصیت نامه های شهدا جمع آوری شده و در قالب ۲ کتاب منتشر شده است.
در تقویم دفاع مقدس، اسفند‌ماه شاهد شهادت تعداد قابل ‌توجهی از فرماندهان دفاع مقدس بودیم که وجودشان با تاریخ معاصر کشورمان گره خورده است و هرگاه نامشان مرور می‌شود، مقاومت مردم این خاک از جلوی چشمانمان می‌گذرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا ، مجاهدت رزمندگانی که در اسفند ماه آسمانی شدند و این ماه را به ماهی سرخ در تاریخ دفاع مقدس تبدیل کردند. شهید حمید باکری در ۶ اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون و شهید مهدی باکری فرمانده لشکر عاشورا در عملیات بدر ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ به شهادت رسید.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


5 − چهار =