نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي:

حل مشکلات اقشار ضعیف باید اولویت همه دستگاه های اجرایی باشد

حل مشکلات اقشار ضعیف باید اولویت همه دستگاه های اجرایی باشد

گروه خبر: امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسئولان و مدیران مشکلات مردم به ویژه اقشار ضعیف را با تلاش شبانه روزی و کار جهادی حل و فصل کنند و این امر باید در اولویت اصلی همه دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
مسئولان و مدیران در حل مشکلات مردم به ویژه اقشار ضعیف باید با تکیه بر ظرفیت ها و توان متخصصان داخلی کشور اقدام کنند.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه مسئولان در حل مشکلات کشور به ظرفیت های و توان متخصصان داخلی اتکا کنند، اظهار داشت: مسوولان باید از ظرفیت های داخلی و تجارب جوانان و اساتید دانشگاهی بهره لازم را برای غلبه بر مشکلات ببرند زیرا در این صورت می توان مشکلات کشور را در مسیر حل و فصل قرار داد.
حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا زیارت اربعین را به گونه ای دیگر جلوه داده و مسلمانان را از این کار منصرف کند ولی باید بدانیم که این سخنی غلط است زیرا بشریت همواره به معنویت و محبت اهل بیت (ع) نیازمند است و زیارت اربعین این معنویت را در فرد زنده نگه می دارد.
وی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین وجهه سیاسی به خود گرفته و اربعین صرف عبادت و زیارت نیست بلکه یک حماسه و مبارزه با ظالمان و مستکبران است، ادامه داد: ائمه اطهار (ع) به زیارت اربعین توجه ویژه داشتند و این کار را عملی با ارزش و با اجر و پاداش بسیار می دانستند به طوری که طبق آموزه های اسلامی، هر قدمی که در مسیر زیارت اربعین برداشته شود، پاداش هزاران اجر معنوی دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با روئسای قوای سه گانه تلاش شبانه روزی و جهادی را کلید حل مشکلات کشور دانست و افزود: مسئولان و مدیران در حل مشکلات مردم به ویژه اقشار ضعیف باید با تکیه بر ظرفیت ها و توان متخصصان داخلی کشور اقدام کنند.
وی همچنین به مسئله تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: بنابه فرمایشات مقام معظم رهبری ایشان با بررسی و نه تصویب FATF موافقت نمودند و مجلس شورای اسلامی را موظف کردند تا به عنوان نهاد قانون گذار کشور با بررسی این موضوع آنچه را که به مصلحت کشور است را تصویب کنند.
خطیب جمعه ارومیه افزود: همچنان که رهبری فرمودند ممکن است برخی مفاد معاهدات بین‌المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی متذکر شد: کمک به فقرا به عنوان یکی از وظایف مسلمانان مطرح است و زیارت و شناخت مکتب و سیره ائمه است که میتواند کمک به فقرا را در دل ها پرورش دهد و اغلب همان هایی به زیارت امام ائمه معصومین می روند که همواره به فکر کمک به فقرا بوده اند.وی با گرامیداشت ۲۴ مهر روز عقیدتی و سیاسی ارتش با بیان اینکه فعالیت این نهادها برکات و ثمرات فراوانی در نیروهای مسلح داشته است، افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از منظر اعتقاد و ایمان و معنویت سرآمد تمام ارتش های جهان اند که همه این ها از ثمرات تلاش فعالان عرصه عقیدتی ساسی در ارتش و سایر نیروهای مسلح است.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۵ ب.ظ

دیدگاه


× چهار = 12