حضور ۳۸ هزار گردشگر درآذربایجان غربی

حضور ۳۸ هزار گردشگر درآذربایجان غربی

گروه گزارش: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در چهارماه گذشته سالجاری بیش از ۳۸ هزار گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی استان بازدید کرده اند. جلیل جباری با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۸٫۶ درصد رشد نشان می‌دهد افزود: تعداد گردشگران بازدید کننده آذربایجان غربی در چهارماه سال گذشته ۳۵ هزار نفر بود که این میزان امسال به ۳۸ هزار نفر رسیده است.
وی از رشد ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های استان در چهارماه گذشته سالجاری نیز خبر داد و عنوان کرد: چهارماه سال گذشته ۸۱ هزار نفر از موزه‌های استان دیدن کرده‌اند که این میزان در سالجاری به ۹۵ هزار نفر رسیده که ۱۷ درصد رشد دارد.
جباری در خصوص رتبه و جایگاه استان به لحاظ جذب گردشگر در سطح کشور افزود: به دلیل اینکه ماه رمضان و روزهای پایانی این ماه عزیز با ایام سفرهای تابستانی همراه بود شاهد آغاز موج جدید سفرها از اوایل مردادماه هستیم دراین راستا بیان ارزیابی جایگاه و رتبه استانی ممکن نبوده و باید منتظر پایان سفرهای تابستانی باشیم.
وی با بیان اینکه تعداد گردشگران و مسافران به دلیل ظرفیت و موقعیت آب و هوایی مناسب استان در فصل تابستان روبه افزایش است گفت: برای رفاه حال بیشتر و جذب زیاد گردشگر در تابستان امسال ستاد خدمات اجرایی سفر در تمامی شهرهای استان ایجاد و برنامه ریزی اساسی در این زمینه انجام گرفته است.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی آماده سازی بناهای تاریخی که سال گذشته و سالهای قبل به روی مسافران و گردشگران بسته بود شامل مسجد مطلب خان خوی، کوه زندان سلیمان تکاب، مجموعه مقبره شمس تبریزی خوی و…به همراه استقرار راهنمایان گردشگری در بناهای تاریخی را از دلایل افزایش تعداد مسافران نوروزی در سالجاری اعلام کرد.جباری با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر تنوع جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، تالاب‌ها، جنگل‌ها، آبشارها و… رتبه ۵ کشوری را داراست افزود: همچنین این استان از نظر تنوع بناها و آثار تاریخی نیز در جایگاه ۱۰ کشوری قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تپه و موزه حسنلو، مجموعه جهانی تخت سلیمان، نخستین پایگاه اورارتویی، دژ بسطام، مجموعه جهانی قره کلیسا به همراه کلیساهای متعدد و تاریخی این استان را در ردیف استان‌های مهد تاریخ و تمدن کشور قرار داده که این روزها چشم انتظار مسافران نوروزی است.
جباری افزود: آذربایجان غربی استانی سراسر زیبا با جاذبه های تاریخی و طبیعی استانی رنگین کمان ادیان و اقوام نامیده میشود و در فصل تابستان زیبا و دل انگیزی اش با باغهای میوه و توتستان هایش دل هر انسان طبیعت دوست را مجذوب خود می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت : بعد از تفرجگاه زیبای بند در ارومیه می توان به تالابهای برازان و نخستین سایت پرنده نگاری کشور با طبیعت زیبا چشمه گرازان و آبشار شلماش سردشت ، تالابهای بین المللی نقده ، باغهای گیلاس اشنویه ،چمن متحرک تکاب همه و همه از جذابیت های خاص طبیعت بکر و زیبای آذربایجان غربی است.
وی یاد آور شد :هر چند این روزها دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور دنیا حال و روز خوبی ندارد ولی منطقه فیرورق خوی، آب و هوای دل انگیز چالدران، طبیعت منحصر به فرد ماکو با صخره های مستحکمش و رودخانه مرزی ارس در پلدشت در تابستان امسال آماده پذیرای مسافران تابستانی هستند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


× 5 = بیست