استاندار آذربایجان غربی :

حضور رییس جمهور در مرز، نشان دهنده امنیت کامل آذربایجان غربی است

حضور رییس جمهور در مرز، نشان دهنده امنیت کامل آذربایجان غربی است

آراز آذربایجان، استاندار آذربایجان غربی گفت: سفر رییس جمهور به استان و حضور در مرز، دارای پیام مهم منطقه ای و بین المللی مبنی بر وجود امنیت پایدار در این منطقه بود.
محمدصادق معتمدیان در دیدار اقشار مختلف مردم خوی، استفاده از کلیدواژه «وجود امنیت پایدار در استان» را یکی از مهمترین مولفه های توسعه در این منطقه عنوان کرد و افزود: سفر رییس جمهور و بازدید هوایی از مرزهای استان از اشنویه تا حاج عمران و تمرچین بیانگر پیام روشن وجود امنیت پایدار در شمال غرب کشور است که ان شاء الله این پیام موجب ایجاد گشایش های سرمایه گذاری و توسعه ای استان شود.
وی در خصوص دستاوردهای سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی، آن را بی سابقه دانست و اضافه کرد: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در ۲ بخش تسهیلات حوزه های اقتصادی و اعتبارات هزینه ای و عمرانی در این سفر مصوب شد که در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی هزینه خواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تعبیر رییس جمهور مبنی بر «نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام» اظهار کرد: بیش از ۸۵ هزار پروژه نیمه تمام در کل کشور معطل اعتبار است که نزدیک به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارند و باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود و تخصیص های صورت گرفته، شاید ۳۰ سال مدت زمان نیاز است که این پروژه ها به مرحله بهره برداری برسند.
معتمدیان گفت: حدود سه هزار پروژه نیمه تمام در آذربایجان غربی وجود دارد که سال هاست آغاز شده و برخی از آن‌ها بیش از ۲۰ سال از عمرشان می‌گذرد و همچنان بلاتکلیف مانده و در مرحله استهلاک قرار گرفته اند که بر همین اساس دولت سیزدهم و به تبع آن مدیریت استان، تکمیل پروژه های نیمه تمام را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرایند سفرهای شهرستانی اشاره کرد و افزود: این سفرها درواقع برنامه ای بین مسوولان شهرستانی، استانی و ملی است به نحوی که در تدوین و اجرای برنامه ها از ظرفیت نهادهای انقلابی نظیر بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه های پیشرفت و آبادانی، بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهره می گیریم.
وی با اشاره به ترسیم نقشه راه مدون برای هر شهرستان تحت عنوان برنامه میان مدت اضافه کرد: بالاترین نهاد یا پارلمان محلی جهت اجرایی کردن برنامه های میان مدت شورای برنامه ریزی استان است که جلسات این شورا با حضور اعضای اصلی آن در شهرستان ها در پایان هر سفر برگزار می‌شود تا با تجمیع نظرات، یک برنامه پخته کارشناسی شده ای که قابلیت اجرایی شدن دارد، ارائه کنیم.
استاندار آذربایجان غربی، بحث بهره وری و تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت تحت عنوان خزانه محلی را جزو برنامه های توسعه گرایانه دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: سرمایه اولیه ۲ هزار میلیارد تومانی به عنوان آورده اولیه و همچنین مازاد درآمد مالیاتی استان، مازاد درآمدهای موجود در سایر بخش ها، مولد سازی در بحث فروش ابنیه و املاک دولتی و عوارض مالکانه معادن در اختیار این صندوق قرار خواهند گرفت تا در قالب مدیریت هیات امنایی با مسوولیت استاندار در استان در جهت رشد اقتصادی و برنامه های توسعه ای مورد استفاده قرار گیرد.
معتمدیان از خوی به عنوان دومین شهرستان مهم و استراتژیک استان به لحاظ جمعیت و موقعیت ژئوپولیتیک یاد کرد و ادامه داد: این منطقه به دلیل ظرفیت های عظیم معدنی، کشاورزی و گردشگری مورد توجه ما در برنامه ریزی های کلان است.
وی وجود مرز رازی در شهرستان خوی را به عنوان یک مزیت ویژه و مترقی نام برد و گفت: ما برای این مرز که یکی از مهمترین مبادی ورودی جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکیه و تنها مرز ریلی کشور به ترکیه و اروپاست، برنامه های بسیار خوبی در دستور کار داریم که ازجمله آنها ایجاد شهرک لجستیک در این شهرستان با توجه به موقعیت ممتاز خوی در تجارت بین الملل است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه × 5 =