- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

حسنی از ستون های انقلاب در منطقه است

Posted By admin On دی ۲۶, ۱۳۹۲ @ ۵:۱۱ ق.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه خبر: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۵ با حضور پرشور مردم مومن و انقلابی شهرستان ارومیه، مسئولین استانی و شهرستانی، فرماندهان عالی رتبه سپاه استان و قرارگاه شمالغرب سپاه پاسداران در مسجد لطفعلی خان ارومیه برگزار شد.
جواد جهانگیرزاده، نماینده مردم ارومیـــه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حکم واجب الاطاعه مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب حجت الاسلام سید مهدی قریشی به عنوان امام جمعه ارومیــه و نماینده ولی فقیه در استان گفت:حضور شخصیتی ارزشمند و عالمی متدین همچون حجت الاسلام قریشی به عنوان امام جمعه ارومیـه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی واقعا هوشمندانه و مبارک است، و باید این انتصاب هوشمندانه مقام معظم رهبری را به فال نیک بگیریم.
وی افزود: بنده از زحمات پیر نستوه و امام جمعه مبارز ارومیه تشکر می‌کنم، مردم ارومیـه همیشه قدر شناس زحمات شبانه روزی ایشان برای حفظ امنیت منطقه در سال های اخیر و بویژه سال های بعد از انقلاب خواهند بود.
نماینده مردم ارومیــه تصریح کرد:اگر تلاش‌های خالصانه و بی بدیل ایشان در مدیریت روزهای سخت بعد از انقلاب نبود، مطمعنا امروز امنیت فعلی در منطقه وجود نداشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس داد:نام حسنی به پاس خدمات ارزنده ای که ایشان برای انقلاب و اسلام انجام داده اند در تاریخ ارومیـه خواهد درخشید.جهانگیرزاده وضعیت جسمی حجت الاسلام حسنی را نامناسب خوانده و افزود: بیماری و شرایط جسمی این مرد متدین و خواسته قلبی ایشان مقدمات تغییر و حضور سید مهدی قریشی به عنوان امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان را را فراهم آورد، و تمام تلاش ما بر این بود که ایشان بتوانند مدت بیشتری را برای استراحت سپری کنند. وی افزود:به عنوان نماینده مردم ارومیه از توجهات رهبر معظم انقلاب و عنایات ایشان سپاس گذاری میکنیم و دستان مبارک ایشان را میبوسم ، برای حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نیز آرزوی موفقیت دارم.
سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۵ در ارومیه گفت: اگر در فتح خرمشهر امام فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد در کربلای ۵ بارها و بارها رزمندگان این جمله را عملی کردند. وی عملیات کربلای ۵ را اوج درخشش قهرمانانه بسیج در دفاع مقدس دانست و افزود: این عملیات زور آزمایی قوای اسلام با قدرت های شیطانی وقت بود.
وی یادآور شد: این درست است که از روز اول صدام و رژیم بعثی عراق تحت حمایت استکبار به جنگ ما آمد از حمایت همه شان برخوردار بود همه با او دست داده بودند و پشتیبانی او را تضمین کرده بودند اما تصورشان این نبود که نیاز باشد خودشان نیز به صحنه بیایند؛ پیشرفت های رزمندگان اسلام کار را به جایی رساند که قدرت ها خودشان به روی صحنه بیایند.
وی با تاکید بر اینکه تمام تجربه های جنگ جهانی دوم و جنگ های پس از آن در خطوط دفاعی کربلای ۵ جمع شده بود، گفت: این عملیات محصول اطاعت محض از ولایت بود.
*عملیات کربلای ۵ زور آزمایی قوای اسلام با قدرت های شیطانی وقت بود
وی تصریح کرد: وقتی می گوییم که زور آزمایی قوای اسلام با همه ابر قدرت ها بود فقط در طراحی ها نبود بلکه در همه زمینه ها بود، اطلاعات و گزارش های لحظه به لحظه نبرد، دستگاه های جاسوسی و غیره در اختیار رژیم بعثی قرار داشت.وی ادامه داد: البته بایستی نقش مجاهدان فی سبیل الله و ایثارگرانی که حماسه کربلای ۴ را آفریدند نادیده نگرفت، شهدا و رزمندگان کربلای ۴ سهم زیادی در این پیروزی بزرگ داشتند؛شهادت مظلومانه آنها دشمن را مغلوب و غافلگیر کرد.
*ایستادگی مردم در برابر مشکلات بهترین نمود ولایتمداری مردم ایران اسلامی است
سردار نقدی، ایستادگی مردم در برابر مشکلات سال های اخیر را یکی از بهترین نمودهای ولایتمداری مردم ایران اسلامی برشمرد و تاکید کرد: ایستادگی مردم همراه با حفظ صلابت و متانت در برابر مشکلات سال های اخیر به خوبی نشان داد که هیچ مشکلی نمی تواند جایگاه ولایت فقیه را در میان ایرانیان بکاهد و این امر نشانگر شکست تمام نقشه های شوم دشمنان است.وی، شکنندگی برخی خواص در برابر مشکلات داخلی امری تاسف برانگیز نامید و گفت: این امر در برابر ایستادگی مردم در برابر مشکلات اقتصادی و فرهنگی که در سال های اخیر تحمیل شده بسیار تاسف انگیز و نامناسب است و باید این افراد درس متانت و ایستادگی را از پدران و مادران شهدا و رزمندگان یاد گیرند.وی با تاکید بر اینکه با وجود این ایسادگی مردم در طول این سال ها با تغییرات قیمت ها کوتاه نمی آییم، گفت: این همه شهید را دادیم که امروز بگوییم با دشمن سازش کنیم، آیا می شود؟
وی گفت: آمریکا عقل ندارد، اگر عقل داشت می فهمید که اسلام چیست، فکر می کرد که تجربه توطئه های قبلی خود را جمع می کنند و خیال می کردند که اینار کار را یکسره می کنند، اما از یک تجربه بزرگ غافل اند که هر که با اسلام در افتاد، شکت می خورد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، پیشرفت های غیر قابل انکار ایران در سال های اخیر را نماد بارز استقامت کشور دانست و تصریح کرد: در شرایطی که در ابتدای انقلاب اسلامی تعداد معدودی از مردم از نعمت سواد بهره مند بودند، امروزه شاهد گسترش روزانه دانشمندان و اساتید دانشگاهی و حوزوی هستیم و همین امر جایگاه کشور در تمام مسائل را ارتقا می دهد.
وی، خطاب به بسیجیان از هر قشر و صنفی، بیان داشت: توجه به فرامین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی و اینکه اقتصاد باید در میان مردم شهود و بروز پیدا کند مسئله ای است که باید مورد توجه بسیجیان در سراسر ایران اسلامی باشد.
وی تاکید کرد: مسئولین و دولت مردان باید به ظرفیت مردمی در بحث اقتصادی بیشتر توجه کند؛ ما نیروهای انسانی بسیار متفکر و مقتدر داریم، کشور پر از مغرهای متفکر است.
*حجت الاسلام حسنی سرباز تمام قد ایستاده ولایت و شهید زنده است
سردار نقدی، در پایان سخنان خود، اذعان داشت: وجود بزرگان دینی و علمایی نظیر حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، نشان می دهد که انقلاب اسلامی ایران یاران باوفا و مقتدری دارد که در تمام شرایط پشتیبان و حامی رهبر و ولایت فقیه هستند.وی ادامه داد: حجت الاسلام حسنی شجاعانه از ارزش های انقلاب دفاع کردند؛ وی افتخار همه ماست.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%ad%d8%b3%d9%86%d9%8a-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.