مشاور فرهنگي رئيس جمهوردراروميه :

حرکت راهیان نور پیوند زننده میان گذشته و آینده است

حرکت راهیان نور پیوند زننده میان گذشته و آینده است

گروه گزارش: به گزارش آراز آذربایجان قربانعلی سعادت در جلسه ستاد مرکزی راهیان نور کشور که با حضور حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری در ستاد راهیان نور کشور در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: استانداری آمادگی لازم جهت تامین هزینه احداث مسجد و مراکز ارائه خدمات رفاهی به زائرین و همچنین گویاسازی جاده های منتهی به هفت یادمان دفاع مقدس در استان را دارد.
وی افزود: آذربایجان غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید به انقلاب اسلامی می تواند بعنوان یکی از قطب های اصلی اردوهای راهیان نور در کشور مطرح شود که این موضوع نیازمند تامین زیرساختهای مورد نیاز و تکمیل ایستگاهها و یادمان های دفاع مقدس است.
سعادت گفت: آذربایجان غربی با توجه به شرایط جغرافیایی خاص و درگیر بودن با گروهک‌های ضد انقلاب در سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی، در خصوص توسعه بحث راهیان نور با مشکل مواجه بود که امیدواریم با کمک ستاد مرکزی راهیان نور کشور و دستگاههای اجرایی، این مشکلات و موانع را طی سال های آینده برطرف کنیم.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: استانداری خواستار فهرست اقدامات مورد نیاز در یادمان‌های شهدای استان توسط بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و سپاه شهدای استان است.
وی تصریح کرد: آذربایجان غربی مشکلی در پذیرش سالیانه زائرین راهیان نور ندارد اما برای انجام کارها و اقدامات ماندگار در این خصوص باید بسترها و زیرساخت های مورد نیاز را تکمیل و توسعه پیدا کند.
* حرکت عظیم راهیان نور پیوند زننده میان گذشته، حال و آینده است
دکتر حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری در ستاد راهیان نور کشور در این جلسه اظهار داشت: حرکت عظیم راهیان نور پیوند زننده میان گذشته، حال و آینده است.
وی افزود: در این سالها همه شاهد نقش برجسته راهیان نور در تحول باورها، اعتقادات و ارزشهای جوانان و مسافران این مناطق در جریان سفرها بوده اند که این امر در فرهنگ سازی جامعه بسیار اهمیت دارد.آشنا گفت: راهیان نور یکی از نمادهای مهم همدلی دولت و ملت است و در واقع یکی از عرصه های تحقق ایده همدلی و مشارگت همین موضوع می باشد.
مشاور فرهنگی رئیس جمهور ادامه داد: مردم برای سفر و زیارت مکانهای جنگی و مقدس راهیان نور تقاضا دارند و این امر یکی از مصادیقی است که حاکمیت وظیفه خود را برای تسهیل راه بهشت انجام می دهد.
وی تصریح کرد: راهیان نور تقویت کننده فرهنگ استقامت است، اگرچه دولتهای بیگانه تلاش کرده اند که حتی آب خوردن را با مشکل مواجه کنند اما مردم با تدبیر، استقامت و نگاه آینده نگرانه توانسته اند تا در مقابل این موضوع مقاومت کنند .
آشنا ضمن بیان این نکته که تا کنون شمال غرب کشور در خصوص بحث راهیان نور مهجور مانده است اذعان کرد: در حال حاضر شاهد یک گذر از جنوب به شمال غرب در بحث راهیان نور هستیم و بسیاری از افراد این منطقه را به عنوان هدف سیاحت حماسی و گردشگری جنگی انتخاب می کنند.سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه مراسم اظهار داشت: توسعه اردوهای راهیان نور در سالیان گذشته، برای کشور و حوزه فرهنگ بسیار ارزشمند و تاثیرگذار بود و تاثیرات آن قابل مشاهده است.وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، دو مورد در فرهنگ عمومی جامعه نقش بسیار مثبت و مهمی دارد که از جمله آنها می‌توان به بحث اردوهای راهیان نور و تشییع پیکر پاک شهدا اشاره کرد.
ادیبی گفت: بی‌شک حضور در اردوهای راهیان نور، سبب آشنایی بیش از پیش مردم با شخصیت‌های هشت سال دفاع مقدس، الگوگیری از سبک زندگی آنان و آشنایی با توطئه‌های استکبار جهانی به ویژه آمریکا و ظلم‌های چندین و چند ساله ایالات متحده، به ملت ایران می‌شود.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: آذربایجان غربی و کردستان از جمله استان‌هایی بودند که استکبار جهانی بر علیه آنان ستم‌های بسیاری روا داشته اما مقاومت بی‌نظیر آنان و نیروهای مسلح کل کشور، برای دفاع از خاک میهن همواره مشهود بوده است.
وی تصریح کرد: پیش از این تنها استان خوزستان اردوی راهیان نور و بازدید زائران از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده بود اما از سالیان گذشته، استان‌هایی همچون آذربایجان‌غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، هرمزگان و بوشهر نیز بدان‌ها افزوده شده‌اند.
ادیبی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تداوم اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی در طول سالیان آینده تاکید داشته و خوشبختانه درخواست عمومی برای آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس نیز در جامعه وجود دارد تا جایی که مردم به صورت داوطلبانه برای دریافت معارف دفاع مقدس در مناطق عملیاتی حضور می یابند.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور اظهار داشت: با وجود اینکه تنها ۴ سال است که مسئله میزبانی راهیان‌نور در این استان آغاز شده است اما با در دستور کار قرار گرفتن احیای یادمان‌های شهدا، شاهد گسترش حضور مردم در مناطق جنگی بوده‌ایم.
وی از گسترش ۳ برابری حضور مردم در مناطق عملیاتی در شمال غرب کشور خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حضور زائران در مناطق عملیاتی افزایش یابد.
ادیبی با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در مناطق عملیاتی کشورمان، گفت: برای تحقق این مسئله باید زیرساخت‌های مربوط به آن در استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی فراهم شود چون با توجه به جنگ نرم دشمن،بحث راهیان‌نور فرصت بی‌نظیری برای تبیین حوزه فرهنگ و دفاع مقدس به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: ما در شمال‌غرب کشور به دنبال تحکیم و تعمیق روابط منطقه در حوزه‌های مختلف بوده و توجه به مجاهدت‌های صورت گرفته در استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی و توجه به یادمان‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: در این باره یادمان‌های مرزی و توسعه یادمان‌های داخلی و نیز روایت‌های ایستگاهی نیز از موضوعاتی است که در آینده نزدیک به ویژه در دو استان آذربایجان‌غربی و کردستان، بیشتر بدان‌ها پرداخته می‌شود.سرهنگ وحیدی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت پشتیبانی یادمان های دفاع مقدس در آذربایجان غربی پرداخت.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 5 = هشت