امام جمعه اروميه مطرح كرد

حرمت‌شکنی برخی آژانس‌های مسافرتی در ماه رمضان

حرمت‌شکنی برخی آژانس‌های مسافرتی در ماه رمضان

گروه خبر:امام جمعه ارومیه ضمن انتقاد ازحرمت‌شکنی برخی آژانس‌های مسافرتی در ماه رمضان گفت: برخی با نصب بنرهای که حاوی تبلیغات برای سفرهای غیرضروری در سطح شهرستان ارومیه در صدد از بین فرصت‌های ماه مبارک رمضان هستند .
به گزارش آرازآذربایجان حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: مهم‌ترین راهکار برای سعادت مسلمانان تقوای الهی است.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای کسب تقوای الهی است، گفت: این ماه فرصت مغتنی برای کسب رضایت الهی و تقرب الهی است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص آداب ماه رمضان اشاره کرد و افزود: رسول خدا(ص) مهم‌ترین اعمال را در این ماه مبارک، حفظ زبان و پرهیز از گفتار ناپسند، دوری از غیبت و دروغ‌گویی عنوان کردند و از مسلمانان خواستند در این ماه مبارک به ایتام رسیدگی کرده و از حال مستمندان جویا شوند.وی توبه کردن، مناجات در وقت نمازهای یومیه، خوش اخلاقی و خیرخواهی را از جمله سایر اعمال پسندیده از نگاه رسول خدا(ص) در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
قریشی در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه به رحلت حضرت خدیجه(س) اشاره و ضمن تسلیت سالروز وفات این بانوی بزرگوار، اظهار داشت: بنا به روایات حضرت خدیجه(س) جزو والاترین و بهترین زنان عالم دنیوی بوده که در دنیای آخرت همراه با چهار زن بزرگوار، حضرت مریم حضرت آسیه، حضرت فاطمه(س) در بالاترین جایگاه بهشت قرار دارند.وی در ادامه سخنان خود از وضعیت تأسف‌بار شیعیان بحرین اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه اکثریت مردم بحرین شیعه هستند ولی این مسلمانان تحت فشار قرار دارند و سران این کشور اجازه برگزاری هیچ‌گونه مراسمی را به شیعیان در این ماه مبارک نمی‌دهند.امام جمعه ارومیه به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع سران نظام کشور اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که کشور ایران هیچ‌گاه نمی‌تواند با کشور آمریکا مصالحه کند، زیرا مصالحه با آمریکا به معنای دست برداشتن از مبانی انقلاب اسلام است.وی افزود: بنا به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی کوتاه آمدن مردم ایران در برابر آمریکا همانند دست برداشتن ملت از اسلام و قرآن است.قریشی خاطرنشان کرد: هدف اصلی آمریکا از تحت فشار قرار دادن ایران از بین بردن اسلام و قرآن است، بدین منظور مهم‌ترین راهکار برای مقابله با آمریکا بنا به فرمایش خداوند در قرآن کریم توانمند شدن در برابر دشمن است.
وی افزود: کشور ما باید در برابر دشمنان توانمند باشد و باید توجه داشته باشیم که بالاترین توانمندی ایمان است و ایمان می‌تواند ما را در مقابل دشمن استوار نگه دارد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت بازخوانی فرمایش مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام تأکید کرد و ادامه داد: فرمایش رهبر انقلاب اسلامی برای تمام آحاد مردم و مسؤولان راهگشا است.
وی از حرمت‌شکنی برخی آژانس‌های مسافرتی در ماه رمضان انتقاد کرد و افزود: برخی با نصب بنرهای که حاوی تبلیغات برای سفرهای غیرضروری در سطح شهرستان ارومیه در صدد از بین فرصت‌های ماه مبارک رمضان هستند و به جای اینکه مردم را به سمت خانه خدا سوق دهند مردم را به لذت‌های دنیوی هدایت می‌کنند.قریشی ادامه داد: تورهای مسافرتی کشورهای مختلف در ماه مبارک رمضان خوشایند نبوده، زیرا این عمل همانند از دست مردم از لذت‌های معنوی ماه مبارک رمضان است و مردم به جای اینکه در شب‌های احیا از فرصت توبه و استغفار بهره ببرند به لذت‌های دنیوی می‌پردازند.
وی بر ضرورت رسیدگی مسؤولان به این مسأله مهم تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید موجبات بهره بردن مردم از فرصت‌های ماه مبارک رمضان را فراهم کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


× 2 = دو