در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي تاکيد شد

حذف تابلوهای محرک اعتیاد در شهرهای آذربایجان غربی

حذف تابلوهای محرک اعتیاد  در شهرهای آذربایجان غربی

گروه خبر: دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: حذف تابلوهای محرک اعتیاد در سطح شهر و جامعه آرامش خاطر را به همشهریان باز می‌گرداند.
به گزارش آراز آذربایجان عبدالعلی دربان در جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد در حوزه زن و خانواده اظهار داشت: در قتل عام فرهنگی امروزی شاهد فروپاشی بنیان خانواده‌ها هستیم.وی افزود: با توانمندسازی و آگاه‌سازی زنان جامعه می‌توانیم کمک شایانی به جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها داشته باشیم.
دربان خاطرنشان کرد: مطرح کردن بحث فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری اعلام زنگ خطری است که باید آن را جدی تلقی کنیم و اولین گام را در مبارزه با مشکل تهاجم فرهنگی از حوزه‌های فرهنگی آغاز کنیم.
وی تصریح کرد: در رابطه با اعتیاد غفلت شده است که باید با رشد سریع این غفلت‌ها را پس بزنیم، زیرا در حوزه اعتیاد با سه گروه آسیب‌دیده، در معرض آسیب و گروه همگانی مواجه هستیم که گروه همگانی گروه هدف است.
دربان اعلام کرد: مشکل امروزی جامعه اعتیاد نیست بلکه احساس عدم امنیت از سوی افراد جامعه است، زیرا افراد آسیب‌دیده با انتقال از مکانی به مکان دیگر به صورت تابلوهای محرک عمل می‌کنند که حس ناخوشایندی را در افرا سالم به وجود می‌آورد.
بهره‌گیری از توان دستگاه‌ها در مبارزه با اعتیاد زنان
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی هم گفت: بهره‌گیری از توان تمام دستگاه‌های مرتبط در مبارزه با اعتیاد زنان الزامی است.علیرضا فیض‌زاده اظهار داشت: اعتیاد زنان در خانواده از مباحثی است که توجه بیشتری را می‌طلبد.وی افزود: از آنجایی که سودجویان در پی استفاده از موقعیت‌های خاص برای ابتلای زنان به مشکل اعتیاد هستند باید از طریق مجامع صنفی، پلیس امنیت ناجا و دستگاه‌های مرتبط آرایشگاه‌ها و مجامعی که زنان در آنجا رفت و آمد دارند اطلاع‌رسانی شود.
فیض‌زاده تصریح کرد: بهتر است برای اطلاع‌رسانی آرایشگاه‌ها و مسئولان ورزشی همایشی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط برگزار شود زیرا برخی از افراد از طریق همین مکان‌ها و با نام‌های زیبایی و لاغری و … درگیر اعتیاد می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس نیز تاثیر بسزایی در دانش‌آموزان دارد که با استفاده از نیروهای متخصص می‌توانیم در پیشگیری از اعتیاد در مدارس نقش موثری ایفا کنیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 6 =