نماينده مردم اروميه در مجلس:

حذف برخی اقشار مرفه جامعه سبب توزیع عادلانه یارانه‌ها می‌شود

حذف برخی اقشار مرفه جامعه سبب توزیع عادلانه  یارانه‌ها می‌شود

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف برخی اقشار مرفه جامعه سبب توزیع عادلانه یارانه‌ها خواهد شد.
عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها بیش از ۲۰ سال است که در ایران مطرح بوده است.
وی افزود: توزیع یارانه‌ها بعد از پایان جنگ تحمیلی حتی به عنوان یکی از توصیه‌های مهم بانک جهانی برای بازسازی اقتصادی ایران مورد توجه قرار گرفت که با توجه به شرایط جامعه عملی نشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقدار افزایشی یارانه‌ها در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هنوز معلوم نبوده به همین جهت حذف برخی اقشار مرفه جامعه سبب توزیع عادلانه یارانه‌ها خواهد شد.
فتاحی عنوان کرد: خانواده‌هایی درآذربایجان_غربی هستند که وضع زندگی‌شان به گونه‌ای است که نیاز به دریافت یارانه نداشته و می‌توانند با پر کردن یک فرم از گرفتن یارانه انصراف دهند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا فرم جدیدی در بین مردم نیز اعلام و توزیع خواهد شد که بر اساس آن افرادی که نیاز به دریافت یارانه دارند نسبت به پر کردن آن اقدام کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمک به اقشار کم‌درآمد جامعه موضوعی نیست که بتوان در مورد آن سخنرانی یا مطلبی نگاشت و این در حالی است که میلیون‌ها انسان نیازی به دریافت یارانه ندارند.فتاحی اضافه کرد: در تمام دولت‌ها سعی بر این شده به نحوی به افراد کم‌درآمد کمک شود تا آنها از عهده اداره خود و خانواده خود برآیند.
وی اذعان داشت: بسیاری از کارشناسان اقتصادی عقیده دارند که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تغییر اساسی در ساختار اقتصادی در پی خواهد داشت.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال اقتصاد از یارانه‌ای به اقتصاد همسو با اقتصاد جهانی از جمله آن‌ها است و کاهش شکاف طبقاتی، توزیع عادلانه ثروت، شفاف سازی در اقتصاد از دستاوردهای مهم آن خواهد بود.
فتاحی گفت: قطع پرداخت یارانه به قشر مرفه و انتقال آن به اقشار آسیب‌پذیر همچنین زمینه مناسبی برای افزایش توان دولت در ایجاد امکانات رفاهی بیشتر در بخش‌های درمانی بهداشتی، آموزشی و ورزشی خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 11