نماينده مردم اروميه در مجلس:

حذف اسامی اصیل محلات خیانت به تاریخ و مردم آذربایجان است

حذف اسامی اصیل محلات خیانت به تاریخ و مردم  آذربایجان است

گروه خبر: نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف اسامی اصیل محلات خیانت به تاریخ و مردم آذربایجان است گفت: واقعا برای افرادی که می خواهند با اظهار نظرهای غیر کارشناسی و غلط در خصوص تغییر نام منطقه گلمان خانه به دریا شهر نام های اصلی ترکی را در منطقه از بین ببرند متاسفم.
وی ادامه داد: خوشحالم که رییس شورای شهر ارومیه محمد رضا علیزاده امامزاده برای احیای اسامی محلات قدیمی شهر ارومیه بسیار تلاش کردند و امیدوارم که اینبار نیز امضای خود را بر مخالفت تغییر نامه گلمان خانه بعنوان حسن ختام این مسئله ببینیم. حضرت پور با بیان اینکه حذف اسامی اصیل خیانت به مردم و تاریخ آذربایجان است، تصریح کرد: با اینکه این اتفاق غیر ممکن است ولی اگر به وقوع بپیوندد واکنش های تندی در پی خواهد داشت. این نماینده خاطر نشان کرد: اگر هویت و تاریخ هر ملتی را تحریف کرده و از بین ببریم درواقع تمام زیربنا های تاریخی و فرهنگی آن منطقه را نابود می کنیم که این اتفاق در هیچ کجای دنیا پسندیده نیست. گفتنی است پیشنهاد تغییر نام منطقه گلمان خانه به دریا شهر از سوی تعداد انگشت شمار این شهرک امضا و بدست شورا رسیده است.
این در حالیست که روح الله حضرت¬پور چندی قبل در صحن مجلس با اشاره به تدریس زبان مادری در مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: اگرچه طبق قانون آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها باید به زبان فارسی صورت بگیرد و این مسئله‌ای پذیرفتنی است اما باید برنامه‌هایی نیز برای تقویت زبان‌های بومی داشت به همین دلیل به آموزش و پرورش و آموزش و عالی پیشنهاد آموزش تعداد بیشتری از زبان‌های بومی را در ساعاتی از هفته را داده‌ایم اما متاسفانه اقدامات صورت گرفته ازسوی آن‌ها در این راستا ناچیز بوده است.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی معتقد است جذب دانشجو و آموزش زبان ترکی در دانشگاه‌های استان‌ها و شهرستان‌های مربوطه علاوه بر بسط این زبان‌ها همچنین فرهنگ و آداب و رسوم مرتبط با آن‌ها جلوگیری از فراموش شدن‌شان و حتی درآمدزایی برای این استان‌ها را نیز به دنبال دارد.وی با بیان اینکه حق مسلم اقوام ایرانی است که زبان بومی آن‌ها در دانشگاه و مدارس تدریس شود و همه مردم ایران باید احساس کنند که حقوق شهروندی واحدی دارند، افزود: تقویت زبان‌های بومی و محلی در کنار زبان رسمی کشور ضروری است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 6