معاون برنامه‌ريزي استاندار آذربايجان غربي:

حداکثر تا پایان هفته جاری پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده به بانک‌ها آغاز می‌شود

حداکثر تا پایان هفته جاری   پرداخت تسهیلات  به واحدهای معرفی  شده به بانک‌ها  آغاز می‌شود

گروه خبر:معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: بانک‌ها متعهد شده تا پایان شهریورماه امسال در سقف سهم استان پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده را آغاز کنند.
به گزارش آرازآذربایجان، تقی کهوریان در دوازدهمین کارگروه اشتغال که در سالن جلسات معاونت برنامه‌ریزی استانداری برگزار شد اظهار داشت: اظهار داشت: سهمیه آذربایجان غربی در سه ماه نخست امسال ۱۸۸ میلیارد تومان بوده که براساس تسهیلات‌دهی بانک‌ها متاسفانه تا کنون ریالی از لحاظ ارائه تسهیلات به طرح‌های انتخاب شده عملیاتی نشده است.
وی ادامه داد: در صورت عدم تولید عوارض آن را در استان شاهد خواهیم بود و همه متضرر خواهد شد و این موضوع گریبانگیر همه خواهد بود.
کهوریان اعلام کرد: بانک‌ها متعهد شده تا پایان شهریورماه امسال در سقف سهم استان پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده را آغاز کنند.وی با بیان اینکه باید واحدهای مورد نظر برای اعطای تسهیلات براساس بخش‌نامه تعیین تکلیف کرده، ادامه داد: در حال حاضر با بررسی‌های انجام شده در استان از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان غربی یک هزار و ۲۴۵ واحد غیرفعال در استان شناسایی شده که نیازمند تزریق سرمایه در گردش برای راه‌اندازی مجدد است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای راکد در استان ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که با راه‌اندازی مجدد این واحدها ۱۸ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه اولویت اعطای تسهیلات با واحدهای راکد در استان بوده، خاطرنشان کرد: باید شرایطی در استان فراهم شود تا واحدهای تولیدی و صنعتی در استان مجددا راه‌اندازی شود و سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی وصنعتی راکد آذربایجان غربی اعطا شود. کهوریان اضافه کرد: در حال حاضر نباید سرمایه‌گذاری راکد بماند و در صورتیکه تکنولوژی واحدهای ایجاد شده از رده خارج شده باید با نوسازی مجددا به روز شود.معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در شرایط فعلی هدف از خروج رکود و اشتغال‌زایی است و با راه‌اندازی تولید این اهداف تحقق می‌یابد و به تبع آن تورم نیز کاهش خواهد یافت.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


سه × 5 =