- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

حجم آب پشت سدهای آذربایجان‌غربی ۱۵ درصد کمتر شد

Posted By admin On خرداد ۸, ۱۴۰۰ @ ۱۱:۳۳ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: حجم آب پشت سدهای ۱۴ گانه استان به یک میلیارد و ۲۹۴ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد کمتر است.
مسعود طالبیان افزود: در حالی که آب پشت ۱۴ سد آذربایجان‌غربی در روز هشتم خرداد سال گذشته، یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون مترمکعب بود، این رقم در حال حاضر ۲۲۱ میلیون مترمکعب کمتر شده که رقم قابل توجهی در این فصل از سال است.
وی اضافه کرد: از کل آب ذخیره شده در پشت سدهای ۱۴گانه آذربایجان‌غربی نیز حدود ۹۷۳ میلیون مترمکعب مربوط به چهار سد آغ‌چای، شهرچای، مهاباد و بوکان است.
وی اظهار داشت: سد شهید کاظمی بوکان که پرحجم‌ترین سد آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، در حال حاضر ۵۱۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و سد آغ‌چای چایپاره نیز با ۱۸۷ میلیون مترمکعب در رده بعدی است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: سد شهرچای ارومیه که جزء سدهای مهم استان به شمار می‌رود، ۱۳۱ میلیون مترمکعب آب به صورت ذخیره دارد.
طالبیان افزود: در سد مهاباد نیز ۱۳۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که ۳۳ میلیون مترمکعب کمتر از سال گذشته است.
وی بیان کرد: ذخیره پشت سدهای بوکان، آغ چای و شهرچای ارومیه به ترتیب نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۹، ۱۸ و هشت میلیون مترمکعب کمتر شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۸ میلیون مترمکعب آب در سد حسنلوی نقده، ۲۹ میلیون مترمکعب در سد ساروق تکاب، ۶۲ میلیون مترمکعب در سد زولای سلماس، ۱۱ میلیون مترمکعب در سد «دریک» سلماس و ۷۵ میلیون مترمکعب در سد سیلوه پیرانشهر ذخیره شده است.
سرپرست شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین در سدهای ماکو، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ پلدشت، قیقاج و کرم‌آباد پلدشت به ترتیب ۵۸، ۱۹، چهار، هشت و ۱۶ مترمکعب آب ذخیره شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a2%d8%a8-%d9%be%d8%b4%d8%aa-%d8%b3%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%db%b1%db%b5-%d8%af%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.