- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

حجم آب موجود دریاچه ارومیه دوباره کاهش یافت

Posted By admin On شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ @ ۱۰:۳۶ ق.ظ In اخبار ویژه,دریاچه ارومیه | No Comments

گروه خبر: مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی گفت: حجم آبی دریاچه ارومیه به نسبت به مشابه سال گذشته کاهش یافت.
به گزارش آراز آذربایجان، فرهاد سرخوش ، با اشاره به آخرین وضعیت نگین آبی آذربایجان اظهار داشت: حجم آب موجود دریاچه ارومیه هم اکنون سه میلیارد و ۴۱ میلیون مترمکعب بوده در حالی که سال گذشته در همین زمان سه میلیارد و ۴۹ میلیون مترمکعب بوده است.
وی با اشاره به اینکه حجم آبی دریاچه نسبت به دیروز نیز کاهش یافته است تصریح کرد: در شهریورماه حجم دریاچه ارومیه به کمترین حد خود می‌رسد.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی وسعت دریاچه ارومیه را دو هزار و ۸۲۱ کیلومترمربع عنوان کرد و گفت: وسعت و پهنه دریاچه ارومیه در مشابه سال گذشته دو هزار و ۸۴۲ کیلومترمربع بوده و بنابراین کاهش را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱٫۲۹ است بیان کرد: در سال ۹۸ و در همین موقع، تراز دریاچه بالاتر بوده یعنی تراز ۱۲۷۱٫۳۲ را تجربه کرده است.
سرخوش در ادامه اظهار داشت: اخیرا مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز از پروژه‌های بخش کشاورزی ستاد احیای دریاچه ارومیه بازدید کرد.
وی بیان کرد: همچنین اخیرا نشست‌ تیم‌های اجرایی توسعه منطقه‌ای دشت حسنلو در چارچوب برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی طرح احیای دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان ستاد احیای دریاچه ارومیه و پژوهشکده مطالعات دریاچه انجام شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a2%d8%a8-%d9%85%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%b1%d9%8a%d8%a7%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%8a%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.